مشهد؛

بهره برداری از بلوک زایمان ایمن در بیمارستان شریعتی

طرح بازسازی بلوک زایمان ایمن در بیمارستان فوق تخصصی دکتر علی شریعتی از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به بهره برداری رسید.

بهره برداری از بلوک زایمان ایمن در بیمارستان شریعتیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ رییس بیمارستان دکتر شریعتی گفت: این طرح در مساحت ۴۴۷ متر مربع و با هزینه ای بیش از چهار میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال در قالب ۶ اتاق LDR و یک اتاق معاینه و یک اتاق NST (نوار قلب جنین) و دو اتاق استراحت پزشک و ماما با تجهیزات کامل تخت زایمان بر اساس آخرین استانداردهای وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی بازسازی و تجهیز و به بهره برداری رسیده است.
دکترعلیرضا محمودی قرایی افزود:  این طرح در قالب ارتقاء هتلینگ برنامه تحول نظام سلامت و ارتقاء کمی و کیفی خدمات به اجرا درآمده است.
 وی گفت: در حال حاضر اجرای طرح بازسازی و بهسازی بخش ICU جنرال ، آزمایشگاه و آسانسور زایشگاه در حال اجرا و اقدام است و عملیات ساختمانی بخش NICU ، بخش جراحی و اتاق عمل مرکزی در آینده نزدیک آغاز خواهد شد .
رییس بیمارستان دکتر شریعتی افزود: احداث و بازسازی بلوک های جدید زایمان در شهرستان های دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر اساس برنامه های طرح تحول نظام سلامت و با هدف کاهش میزان سزارین ها در حال انجام است.
محمودی قرایی گفت: بدین منظور ۱۰۵ تخت زایمان ایمن در بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد راه اندازی می شود که تا کنون بیشتر آنها مورد بهره برداری قرار گرفته است و فقط در شهرستان های قوچان و کاشمر احداث این تخت ها مراحل پایانی را می گذراند.
راه اندازی بخش های زایمان ایمن در بیمارستان های شهرستان های چناران، قوچان، درگز، بردسکن، کاشمر، خواف، تایباد، فریمان، خلیل آباد، رشتخوار، سرخس و ۵ بیمارستان در مشهد صورت گرفته است.
انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.