مشهد؛

شناسایی 37 مرکز یادگیری محلی در خراسان رضوی

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: 37 مرکز یادگیری محلی در استان با هدف تقویت آموزش و تحکیم خواندن و نوشتن سواد آموزان و توانمند سازی آنان تشکیل شده است.

شناسایی 37 مرکز یادگیری محلی در خراسان رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛مصطفی اسدی در گرامیداشت سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی در دانشگاه فرهنگیان مشهد اظهار کرد: مراکز آموزش یادگیری محلی ضمن یاد دادن سواد، سبک زندگی، حقوق شهروندی و مهارت هایی مانند قالیبافی، خیاطی، آموزش مقدماتی کامپیوتر و گلدوزی در آموزش و تحکیم سواد افراد نیز نقش موثر دارند.
وی با اشاره به اینکه افراد مراجعه کننده برای سواد آموزی مشوق های مالی یک میلیون و 500 هزار ریالی دریافت می کنند، ادامه داد: تاکنون 60 هزار بیسواد در خراسان رضوی شناسایی شدند و 30 هزار نفر از این تعداد جذب کلاسهای سواد آموزی شده اند.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: : میانگین سنی افراد بیسواد 10 تا 49 سال است و این رقم در مناطق کشاورزی تا 60 سال نیز می رسد.
اسدی تصریح کرد: تا 2 سال آینده باقی مانده بیسوادان نیز با یک حرکت انقلابی جذب کلاسهای سواد آموزی می شوند.
وی ادامه داد: رویکرد های راهبردی برنامه آموزشی 2030 یونسکو، تقویت سیاستها، طرحها، قوانین و نظامها، تاکید بر برابری، فراگیر بودن برابری جنسیتی، تمرکز بر کیفیت و یادگیری، ترویج مادام العمر و پرداختن به آموزش در شرایط اضطراری است.
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.