یاسوج؛

موزه تاریخی سوق باظرفیت مرکز بزرگ فرهنگی جنوب کشور

مدیرکل اسناد ومطبوعات آستان قدس رضوی گفت: موزه تاریخی در شهر سوق ظرفیت تبدیل به مرکز بزرگ فرهنگی –تحقیقی وپژوهشی در جنوب کشور را دارد.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ مدیرکل اسناد ومطبوعات آستان قدس رضوی در بازدید از موزه شخصی سیدعلی موسوی نژاد در شهر سوق کهگیلویه گفت: این موزه که به همت وتلاش یک معلم بازنشسته ویادگار دفاع مقدس ودر مکان شخصی راه اندازی شده قابل توسعه وتبدیل به یک مرکز بزرگ فرهنگی برای تحقیق وپژوهش است.

دکتر حسن آبادی افزود:پیگیری لازم جهت قرار گرفتن این موزه در ردیف موقوفات وابسته به آستان قدس رضوی انجام خواهد شد.

قائم مقام موزه ها وکتابخانه های آستان قدس رضوی هم گفت: بررسی وارزیابی لازم از آثار ومکان نگهداری وهمچنین شرایط بازدید علاقمندان انجام ونتایج آن اعلام می شود.

آقای قیصری افزود: برای تهیه این آثار آقای موسوی نژاد فعالیتهای زیادی انجام وبه استانهای مختلف سفر کرده وقرار گرفتن این مکان بین چند استان جنوبی یک ظرفیت ارزشمند برای منطقه جنوب است.

علی موسوی نژاد فرهنگی بازنشسته هم گفت:بیش از 5هزار سند و تصویر از دوره های اسلامی مربوط به قراردادهای مذهبی و امامزادگان تهیه ودر معرض نمایش قرارداده شده است.

سیدعلی موسوی نژاد 76ماه در صحنه های رزم دفاع مقدس حضور داشته وبخشی از فعالیت ایشان تصاویر تهیه شده از صحنه های دفاع مقدس است.

وی علاوه بر راه اندازی این موزه 29جلد کتاب در موضوع امامزادگان وشهدا نوشته است



انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.