مشهد؛

برگزاری نخستین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی در خراسان رضوی

نخستین کنگره استانی تاریخ معماری و شهرسازی همزمان با چهارمین کنگره سراسری کشور در خراسان رضوی برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دبیر کمیته اجرایی این کنگره گفت: چهارمین کنگره ملی تاریخ معماری و شهرسازی، امسال برای نخستین بار به صورت همزمان در31استان کشور برگزار می شود و خراسان رضوی نیز روزهای 29و30دی ماه در موزه بزرگ خراسان میزبان شرکت کنندگان نخستین کنگره استانی خود، خواهد بود.

محمود طغرایی افزود: در این کنگره علمی، پژوهش ها به صورت سخنرانی، مقاله و پوستر و در هشت محور، "حوزه های فرهنگی- طبیعی شهرها و روستاهای تاریخی"، "منظر فرهنگی و منظر شهری تاریخی"، "سازه در تاریخ معماری و شهرسازی"، "باستان شناسی، معماری و شهرسازی"، "میراث معماری و شهرسازی مدرن"، "میراث آب و کشاورزی"، "میراث فرهنگی ناملموس"و "راه های فرهنگی و عناصر وابسته" ارایه می شود.

وی با اشاره به جایگاه ویژه خراسان رضوی در تاریخ معماری و شهرسازی ایران گفت: 27نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه های معتبر استان و کشور که در محورهای اصلی برپایی کنگره جزو صاحب نظران برجسته کشوری محسوب می شوند به عنوان اعضای هیات علمی و هیات ارزیابی مقالات نخستین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی خراسان رضوی فعالیت می کنند.

دبیرکمیته اجرایی نخستین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی خراسان رضوی افزود: این کنگره، از معدود کنگره های معماری و شهرسازی کشور است که با تایید مرکز استنادی کشورهای اسلامی(ISC) در ایران برگزار می شود و فرصت مغتنمی است تا فعالان و محققان بتوانند مقالات علمی و تخصصی خود را به جامعه علمی کشور عرضه کنند و از ارزش و جایگاه ویژه کنگره در راستای ارتقای سطح علمی خود نیز بهرمند شوند.

وی از برپایی پنل های تخصصی، کارگاه¬های علمی و آموزشی و نمایشگاهی در این کنگره خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته هشت پنل تخصصی، چندین کارگاه علمی و آموزشی و نمایشگاه معماری، شهرسازی و مرمت بناهای تاریخی را نیز همزمان با برگزاری کنگره خواهیم داشت.

طغرایی اظهار داشت: تمامی پژوهشگران، محققان، اساتید دانشگاه ها، دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی می توانند برای ثبت نام و ارسال خلاصه و اصل مقالات خود به سامانه کنگره به نشانی www.razavi.chaui.ir مراجعه نمایند.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.