رئیس فدراسیون اسکواش

میزبانی رقابت های بین المللی در دستور کار فدراسیون است

سلیمانی گفت: میزبانی رقابت های بین المللی رده های سنی جوانان و نوجوانان را در دستور کار خود قرار دادیم تا از خروج ارز از کشور جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان مسعود سلیمانی رئیس فدراسیون اسکواش پیرامون دستاوردهای فدراسیون اسکواش در سال های اخیر در گفت و گو با رادیو ورزش  اظهار کرد: تعامل با رسانه ملی به منظور توسعه و ترویج رشته اسکواش از جمله راهبردهای اصلی فدراسیون ماست. در سال جاری مسابقات قهرمانی کشور تمام رده های سنی برگزار شد. در تعاملی که با حمیدی، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و ارمیان، رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی داشتیم؛ قرار شد ۱۳ تا ۱۵ بهمن، مسابقات المپیاد دانش آموزی اسکواش به صورت پایلوت در رده های سنی ۱۳ تا ۱۵ سال با مشارکت دو استان اصفهان برای پسران و فارس برای دختران برگزار گردد.

وی ادامه داد: در سنوات گذشته بار اجرایی تمام استان ها بر دوش تشکیلات ستادی فدراسیون بود. از همان ابتدا که مسئولیت فدراسیون به من محول شد معتقد بودم که فدراسیون جای امور اجرایی نیست بلکه کار فدراسیون کنترل، نظارت و ارزیابی عملکرد استان ها و کمیته های تخصصی در هر فصل است. در گذشته ما در کل کشور ۷۲ کورت اسکواش داشتیم که در ۶ سال گذشته تعداد کورت ها به ۱۵۳ عدد رسید. البته این تعداد هنوز کافی نیست اما اتفاق خوبی که افتاده ورود نیروی دریایی و بخش خصوصی به عرصه اسکواش است. چون با صرف کمترین هزینه و احداث یک سالن می توانند درآمدزایی خوبی داشته باشند. 

سلیمانی در خصوص توجه خاص فدراسیون به رده های سنی نوجوانان و جوانان تصریح کرد: عمده تمرکز تقویم فدراسیون جهانی و فدراسیون آسیایی روی مسابقات جونیور است. بنابراین میزبانی رقابت های بین المللی رده های سنی جوانان و نوجوانان را در دستور کار خود قرار دادیم تا ضمن درآمدزایی برای بازیکنان از خروج ارز جلوگیری شود. 

 رئیس فدراسیون اسکواش تصریح کرد: با توجه به اولویت بندی های فدراسیون و تعاملاتی که داشتیم تصمیم گرفتیم میزبانی برخی مسابقات بین المللی که دارای امتیازات بین المللی نیز هست  و جایزه های قابل توجهی دارد قبول کنیم. این کار برای بالا رفتن انگیزه ملی پوشان بزرگسال، دیده شدن در رسانه، افزایش شور و نشاط و توسعه و ترویج اسکواش انجام گرفته است.

وی درباره منابع مالی این رقابت ها بیان کرد: در این رقابت ها هزینه ملی پوشان توسط خود آن ها پرداخت می شود و تامین منابع مالی با تعامل با استانداری، فرمانداری و ارگان های دیگر خواهد بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار