فرهادی مطرح کرد؛

تصویب طرح تفصیلی 170 هکتار باغات کن در انتظار کمیسیون ماده 5

فرماندار تهران گفت: تصویب طرح تفصیلی باغات کن در انتظار تعیین و تکلیف در کمیسیون ماده 5 و شورای عالی شهرسازی است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عیسی فرهادی فرماندار تهران در جلسه بررسی مشکلات منطقه کن که امروز (چهارشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: تصویب طرح تفصیلی باغات کن در انتظار تعیین و تکلیف در کمیسیون ماده 5 و شورای عالی شهرسازی است.

وی تصریح کرد: به دنبال جلسه عمومی که با مردم کن در خصوص مشکلات این منطقه داشته ایم، امروز نیز جلسه ای مبنی بر رسیدگی و تصمیم گیری در خصوص عمده مشکلات این حوزه با حضور دستگاه های مختلف تشکیل شد.

 فرهادی ادامه داد: در حال حاضر طرح تفصیلی و فریزکردن باغات در انتظار تعیین تکلیف است تا پس از گذشت 40 سال با پیگیری مسئولان فرمانداری تهران، شورای شهر، کمیسیون ماده 5 و معاونت شهرسازی به بار نشیند.

فرماندار تهران افزود: مشکلات دیگری نیز در این منطقه وجود دارد که بنا به درخواست مردم  در این جلسه در خصوص چگونگی حل و فصل بحث فرهنگی، اسناد و مالکیت و اتباع بیگانه باز تصمیم‌گیری شده است.

وی ادامه داد: در حوزه اجتماعی نیز در حال مطالعه و بررسی هستیم تا بتوانیم اعتبارات عمرانی را از طریق بخش تملک داری شهرداری تهران تأمین کنیم.

فرهادی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم مشکلات منطقه کن به ویژه باغات را حل کنیم، باید رضایت مالکان را نیز در نظر بگیریم، عنوان کرد: 170 هکتار باغاتی که به صورت فضای سبز در طرح تفصیلی فریز شده است، باید به گونه ای بررسی و در مورد آن ها تصمیم گیری شود که با حفظ فضای سبز، مالکان نیز متضرر نشوند.

فرماندار تهران گفت: در منطقه کن، 2 کلانتری وجود دارد که با تأمین اعتبار و واگذاری زمین از سوی شهرداری، آمادگی برای اضافه کردن یک کلانتری دیگر فراهم است. 

* 2 هزار و 417 خانوار از اتباع بیگانه در منطقه کن ساکن هستند

در حاشیه جلسه بررسی مشکلات منطقه کن یکی از مسئولان از سکونت 75 درصد از اتباع بیگانه غیرمجاز در منطقه کن خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات و آمار به دست آمده، 2 هزار و 417 خانوار از اتباع بیگانه در کن سکونت دارند.

وی گفت: طرح ساماندهی اتباع بیگانه از سال 94 به اجرا درآمد، اما بنا به درخواست اهالی و عدم همکاری برخی از دستگاه ها، اجرای این طرح متوقف شد.

به گفته این مسئول، در حال حاضر با جدیت ساماندهی اتباع بیگانه را پیگیری می کنیم، البته ساماندهی اتباع به معنی برخورد با این افراد نیست، بلکه فقط بحث ساماندهی مدنظر است که منطقه کن به عنوان پایلوت، آغازگر این طرح است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار