سعید جلیلی در مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی؛

فتنه جدید دشمن غبار آلود کردن فضای توانمندی‌های کشور است/حقوق‌های نجومی باید مایه شرمساری باشد

نماینده ولی فقیه در شورای عالی امنیت ملی با بیان این موضوع که فتنه جدید دشمن غبار آلود کردن فضای توانمندی های کشور است، گفت: منتظر ماندن برای حل مشکلات کشور توسط خارجی ها فتنه جدید است. 

فتنه جدید دشمن غبار آلود کردن فضای توانمندی‌های کشور استبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید جلیلی نماینده ولی فقیه در شورای عالی امنیت ملی در مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی که در مسجد امام علی بن الحسین( ع) خیابان ابوذر برگزار شد، با اشاره به این موضوع که خلقت انسان کار عبثی نبوده و همه انسان در معرض امتحان هستند، اظهار داشت : یکی از افتخارات ملت ما این است که همیشه از امتحانات فراوان بعد از انقلاب سربلند بیرون آمده که یکی از این امتحانات 9 دی بود.

وی در ادامه افزود: روز 9 دی نقطه مهمی در آزمون های مردم ایران بود که از آن به عنوان یوم الله یاد می کنیم اما باید دید چه کسانی از این موضوع موفق بیرون آمدند و کسانی که موفق نبودند باید بازگردند. 

نماینده ولی فقیه در شورای عالی امنیت ملی ادامه داد : ملت ما موفق بود چرا که هیچگاه نسبت به اتفاقات سایر کشورهای اسلامی بی توجه نبودند و استکبار جهانی نیز امروز متعجب مانده با وجود این که منطقه ناامنی را ایجاد کرده اما می بینند که ایران امن ترین نقطه است و این ملت همیشه در صحنه بوده و در کنار این موضوع یاری خدا را نیز داشته است، دشمن که این موضوع را می داند درصدد ایجاد تردید با روش های مختلف است که این همان فتنه جدید است. 

وی افزود : فتنه جدید این است که دشمن برای ایجاد تردید حق و باطل را با هم تلفیق می کند تا مردم را فریب دهد و فضا را غبار آلود کند و مردمی که دقت کنند و شناخت لازم را داشته باشند می توانند غبارهای فتنه را کنار بزنند و موفق باشند. 

جلیلی تصریح کرد : در طول تاریخ هر ملتی که دعوت خداوند و رسولش را اجابت کرده موفق بوده و مردم ایران نیز این تجربه را دارد و هر کجا که این دعوت را اجابت کرده موفق عمل کرده اما کسانی مخالف این موفقیت هستند و به همین دلیل تردید ایجاد می کنند تا مدل جدیدی مانند مدل دفاع مقدس شکل نگیرد چرا که با پیش رویی این مدل اتفاقاتی همچون جنگ 33 روزه رخ خواهد داد. 

نماینده ولی فقیه در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به صحبت های رئیس جمهور آمریکا مبنی بر عدم موفقیت در منطقه به دلیل حضور ایران بیات داشت: دشمنان فهمیده‌اند که امروزه یک مدل جدید در منطقه شکل گرفته که آن هم مدل مردم سالاری دینی است که باید با آن مقابله کنند و اگر این کار را نکنند قطعا شکست خواهند خورد پس به همین دلیل با برخی صحبت ها آن هم از دهان افرادی که در داخل موجه هستند تردید ایجاد می کند. 

وی با تاکید بر این موضوع که حماسه 9 دی نشان داد ملت پای حق ایستاده اند، افزود: اتفاقات سال 88 در کشورهای دیگر شاید یک بحران باشد که با ابزارهای امنیتی ساکت شود اما این موضوع در کشور ما یک فتنه بود چرا که باید به مردم حقایق نشان داده می شد که حماسه 9 دی باعث شد غبارهای تردید کنار برود تا اقتدار ملت ثابت شود. مهم این است ما باز هم در معرض این گونه امتحانات قرار خواهیم گرفت و باید هوشیار باشیم تا فتنه جدید را شناسایی کنیم و متوجه شویم که دشمن این بار به دنبال چیست تا دوباره دچار تردید نشویم و باید حرکت درست را در زمان درست انجام دهیم.

جلیلی ادامه داد : فتنه جدید دشمن غبار آلود کردن توانمندی های ملت است و می خواهد با نشان دادن این که انجام کارها هزینه زیادی دارد و با پنهان کردن دستاوردها و اقتدار، ملت را مردد کند مانند کاری که در بحث انرژی هسته‌ای می کند و می گوید که این فناوری را برای چه لازم دارید و متاسفانه برخی ها نیز این رفتار دشمن را توجیه می کنند تا ملت را از پیشرفت باز دارند که این همان فتنه است که ملت ما تجربه آن را دارند. 

نماینده ولی فقیه در شورای عالی امنیت ملی با اشاره این موضوع که دشمن قصد ایجاد تردید در بحث انرژی هسته ای را دارد تصریح کرد : دشمن برای ایجاد تردید در کشور 200 شبکه ماهواره‌ای را راه اندازی کرده و فتنه 88 را نیز آغاز کرد تا مانع پیشرفت کشور شود چرا که این ملت یک مدل جدید جهانی را ایجاد کرده که در آن همه چیز به انتخاب مردم است و چون این مغایر با ذات استکبار است کارشکنی می کنند و امروزه نیز فتنه اقتصادی را به راه انداخته اند و به طور مثال می گویند که ما باید مشخص کنیم که کدام بانک ها با کشور شما ارتباط داشته باشند و متأسفانه نیز حرف آنها را در داخل می زنند. 

وی افزود: چرا باید بگوییم کسی که حقوق نجومی گرفته ذخیره انقلاب است، این موضوع اساس انقلاب نیست و باید مایه شرمساری باشد و هیچگاه نمی توان ادعای حمایت از فقرا داشت و به اختلاف طبقاتی کشور بی توجه بود که در اصل این همان فتنه جدید است که با موضوعات فرعی موضوعات اصلی پوشانده شود مانند این که بگوییم چرا در فلان جا کنسرت برگزار نمی شود. 

جلیلی افزود: حقوق‌های نجومی متکاثران به اندازه‌ی کارتن خوابی مستضعفان مایه شرمساری است و نگاه لیبرال سرمایه‌داری که ذات آن افزایش فاصله‌ی فقیر و غنی است، نمی‌تواند حامی مظلومین و فقرا باشد.

نماینده ولی فقیه در شورای عالی امنیت ملی بیان داشت: اگر امروزه دشمن در سطح جهان و منطقه اسلام هراسی، ایران هراسی ایجاد کرده و سعی می کند تفکر انقلابی هراسی را نیز در داخل به وجود آورد به این دلیل است که می داند اگر مانع پیشرفت تفکر انقلابی نشود حتما شکست خواهد خورد به همین دلیل به دنبال ایجاد تردید در این زمینه است. 

جلیلی در بخش پایانی سخنانش با تاکید به این موضوع که انقلاب اسلامی یک منظومه است، خاطر نشان کرد : تفکر انقلابی است که باعث شده تا دشمن به مرزها نزدیک نشود و نه یک توافق بر روی کاغذ، چون دشمن این موضوع را می داند سعی در ایجاد تردید دارد و از طرف دیگر نیز این موضوع که منتظر باشیم تا عده‌ای از خارج بیایند تا مشکلات را حل کنند این همان فتنه جدید است که انشالله با هوشیاری مردم این فتنه نیز خنثی می شود و همه می توانیم پاسدار میراث بزرگ انقلاب باشیم. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۱۱ دی ۱۳۹۵
فقط تفکراسلامی ،انقلابی چاره سازاست ولاغیر
آخرین اخبار