در پایتخت فرهنگ و هنر شیراز؛

برگزیدگان ششمین جشنواره بین‌المللی شعر انقلاب معرفی شدند

برترین‌های ششمین جشنواره بین‌المللی شعر انقلاب در بخش‌های مختلف با حضور مسئولان استان فارس تقدیر شدند.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیین پایانی ششمین جشنواره بین‌المللی شعر انقلاب در سالن صدرا در استان فارس و شهر شیراز با حضور محسن مؤمنی شریف رئیس حوزه هنری، فاضل نظری معاون هنری حوزه هنری، مرتضی امیری اسفندقه دبیر علمی این دوره از جشنواره برگزار شد.
 
اسامی برگزیدگان بخش‌های مختلف به‌شرح زیر است:
 
در بخش مجموعه شعر نو نفر اول؛ عباس باقری، نفر دوم اسماعیل محمدپور و نفر سوم اشکان پناهی از کرمانشاه بود.
 
برگزیدگان بخش مقاله عبارتند از؛ نفر اول غزاله صباغیان طوسی، نفر دوم اسماعیل محمدپور از گیلان و نفر سوم نجمه طاهری از کرمان.
 
برگزیدگان بخش تک‌اثر با موضوع شعر نو عبارتند از؛ در این بخش هیأت داوران فردی را به‌عنوان نفر برگزیده اول معرفی نکرد، اما هدیه رتبه دوم به مصطفی توفیقی از مشهد تخصیص یافت، اما جایزه نفر سوم مشترکاً به علی سلیمانی از تهران و محمد برزگر از استان فارس اختصاص یافت.
 
در بخش مجموعه شعر کهن هیأت داوران جایزه‌ای را به نفر اول اعطا نکرد، اما در این بخش محمدحسین ملکیان به‌عنوان نفر دوم و خدابخش صفادل از خراسان رضوی رتبه سوم را کسب کرد.
 
لازم به توضیح است در بخش تک‌اثر شعر نو هیأت داوران هیچ اثری را حائز رتبه اول، دوم و سوم ندانستند.
 
بر اساس گزارش فارس، در این جشنواره در بخش‌های مختلف افرادی به‌عنوان شایستگاه تقدیر معرفی شدند. امان‌الله میرزایی در بخش تک‌اثر شعر نو، امیر خسروی، پیام جهانگیری، ملیحه السادات قاضی و مریم فرضی در این بخش تقدیر شدند.
 
ساجده تقی‌زاده شایسته تقدیر در بخش پژوهش و محور کتاب شناخته شد و رضا نیکوکار در بخش مجموعه شعر کهن موردتقدیر قرار گرفت.
 
این گزارش می‌افزاید؛ جایزه ویژه دوره ششم جشنواره شعر انقلاب به سه چهره پیشکسوت با نام‌های مرحوم نصرالله مردانی، سیدمحمود سجادی و قادر طهماسبی اهدا شد.
 
همچنین هدیه ویژه دبیر هنری جشنواره به رضا نیکوکار شاعر گیلانی اهدا شد.
 
اما به دلیل برگزاری جشنواره در بعد بین‌المللی سید احمد حسینی از پاکستان، زامیق محمود‌اف از جمهوری آذربایجان، شاه‌منصور خواجه‌اف از کشور تاجیکستان، محمود سرخو از کویت، محمدامین الکرخی عراقی مقیم هلند و هیلانه عطاءالله از کشور سوریه تقدیر شدند. این شاعر سوری پیش از دریافت جایزه خود پرچم سوریه و جمهوری اسلامی ایران را بوسید. در این بخش شوقی بزی از کشور لبنان نیز تقدیر شد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار