مهوش صبرکن در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بازیگری دکان همبرگری نیست

بازیگری٬ توانایی٬ استعداد و سواد می‌خواهد و باید با ضابطه وارد این عرصه شد نه با رابطه.

بازیگر یعنی هنرمند نه سوپراستار (تعدد بازیگران جوان عملکرد نادرستی در عرصه بازیگری است)
مهوش صبرکن بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگارحوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص شرایط امروز فعالیت بازیگران جوان در عرصه سینما و تلویزیون گفت: ما بازی‌ خیلی از بازیگران‌ را نمی‌پسندیم و حتی آنها را به علت تعدد زیادشان نمی‌شناسیم. در این عرصه بازیگران جوان بسیار زیادی وارد شده که بازیگر نیستند و به علت وجود رابطه در این حرفه حضور دارند. حتی کسانی هم که آنها را آورده‌اند، اذعان می‌کنند که این افراد بازیگر نیستند.

وی ادامه داد: در هیچ جای دنیا انقدر تعدد بازیگر جوان وجود ندارد و این باعث عملکرد نادرستی در این حیطه می‌شود. بازیگران جوانی هم که به بازیگری ورود می‌کنند هم سریعا می‌خواهند در سینما حضور داشته باشند چرا که هدفشان ستاره شدن در این عرصه است.

صبرکن بیان کرد: این بازیگران در عرصه تئاتر فعالیتی ندارد چرا که این عرصه نیاز به زحمت و سختی دارد و این بازیگران جوان علاقه مند به انجام این کار نیستند.

وی همچنین پیرامون موانع و مشکلات پیش رو جوانان برای ورود به رشته بازیگری اظهار داشت: در این عرصه یکسری رابطه‌هایی وجود دارد که نمی‌توانیم از آنها  صحبت کنیم. ولی یکسری هم از موانع وجود دارند که باعث موفق نشدن بازیگران جوان شده‌اند. مانند اینکه یک فردی توانایی ایفای نقش بعنوان یک بازیگر موفق را دارد ولی امکانات رسیدن به این حیطه را از لحاظ مالی و خانوادگی ندارد و یا برعکس، کسانی که از لحاظ مالی و خانوادگی توانایی آموزش در این حوزه‌ را دارند اما استعداد ایفای نقش و جلب مخاطب را ندارند.

صبرکن در خصوص معیار و ملاک ورود جوانان به عرصه بازیگری تصریح کرد: واقعیت این است که جوانان برای ورود به این عرصه باید یکسری استعداد های درونی را داشته باشند و در کنار آن تحقیق و تحصیل آکادمیک را بیاموزند تا یک بازیگر خوب شوند.

وی اظهار داشت: زمان ما هم همینجور بود٬ دانشگاه یا خانه فرهنگ‌هایی وجود داشت که علاقه مندان به این عرصه در آن آموزش‌های قوی می‌دیدند و اساتید بسیار خوبی که از خارج از کشور به ایران می‌آمدند در این مکان‌ها به تدریس می‌پرداختند. بازیگری رشته‌ای است که باید برای موفق شدن توانایی خود را افزایش داد.منتها متاسفانه جوانان علاقه مند به این عرصه٬ می‌خواهند رهه صد ساله را یک شبه بروند و در ذهنشون تنها به سوپراستار شدن و پول درآوردن فکر می‌کنند.

صبرکن در پایان گفت: این رشته٬ یک هنر است و علاقه مندان به این رشته٬ باید خودشون را بعنوان هنرمند خوب تحویل جامعه بدهند٬ که این کار را نمی کنند و همگی با دید ستاره شدن وارد این حرفه می‌شوند اما بازیگری دکان همبرگری نیست و برای بازیگر شدن دستورالعمل خاصی وجود ندارد. بازیگری٬ توانایی٬ استعداد و سواد می‌خواهد و باید با ضابطه وارد این عرصه شد نه با رابطه.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار