ساخت نیروگاه تولید برق با بیش از ده هزار مگاوات

ده هزار و 800 مگاوات ظرفیت نیروگاه تولید برق در دست ساخت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، وزیر نیرو در نشست با مسوولان برق بوشهر گفت: برای جبران کسری‌های طرح‌های برق‌رسانی ده هزار و 800 مگاوات نیروگاه در دست ساخت است که به زودی وارد مدار تولید می‌شود.

حمید چیت‌چیان با بیان اینکه امشب نیروگاه سیکل ترکیبی گناوه وارد مدار تولید شد افزود: این نیروگاه توسط بخش خصوصی هزار مگاوات برق حرارتی وارد مدار می‌کند که نقش مهمی در تولید برق استان بوشهر دارد.

وی با بیان اینکه برق زیرساخت‌های همه زیرساخت‌هاست گفت برق در توسعه و پیشرفت هر منطقه نقش مهم و بی‌بدیلی دارد که توسعه طرح‌های برق‌رسانی یکی از اولویت‌های وزارت نیروست. با اجرای طرح‌های جدید برق‌رسانی 7 هزار مگاوات برق از طریق نیروگاه‌های جدید تولید شده که با تلاش‌های انجام شده به شبکه‌های انتقال و توزیع منتقل شده است.

چیت‌چیان از کاهش مصرف برق خبر داد و گفت: در تابستان گذشته سه هزار مگاوات کاهش مصرف برق داشتیم که این مهم تأثیر خوبی در حل مشکلات برق‌رسانی مناطق مختلف داشت.

وی با قدردانی از شرکت مپنا در اجرای طرح‌های برق‌رسانی افزود: این شرکت وظیفه سنگینی در اجرای طرح‌های برق‌رسانی دارد و از افتخارات کشور محسوب می‌شود.

 وزیر نیرو از آغاز فعالیت شرکت برق حرارتی خبر داد و گفت: این شرکت نقش مهم و تأثیرگذاری در اجرای طرح‌‌های نیروگاهی دارد به گونه‌ای با وجود محدودیت‌های مالی اکنون به ظرفیت ده هزار و 800 مگاوات نیروگاه برقی در دست اجراست که به زودی وارد مدار تولید می‌شود.

چیت‌چیان با قدردانی از همدلی دولت و مجلس برای اجرای طرح‌های وزارت نیرو یادآور شد: با همراهی دولت و مجلس مشکلات کمتر شده به گونه‌ای که آسیبی به این صنعت وارد نشود. هدف ما حل مشکلات در صنعت برق کشور است که هم آسایش و رفاه مردم فراهم شود و هم مشکلات این حوزه برطرف شود.

انتهای پیام /پ
برچسب ها: برق ، نیروگاه ، نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.