مشهد؛

سکوت نخبگان و خواص در جریان فتنه گریبان خودشان را نیز خواهد گرفت

حجت السلام و المسلمین پناهیان گفت: نخبگان و خواصی که‌ در فتنه ۸۸ سکوت کردند هم در دنیا و هم در قیامت مدیون مردم هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ حجت السلام و المسلمین علیرضا پناهیان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه افزود: نخبگان و خواص در ۹ دی از مردم درس گرفتند که اگر عقب بمانند مردم از آنها جلو خواهند زد که اگر نخبگان در برخورد با فتنه ۸۸ ضعیف عمل کردند مردم با حضور سیل آسای خود پلیدهای این فتنه را شستشو دادند.

وی تصریح کرد: ۹ دی روزی بود که‌ مردم به نخبگان جامعه درس آموختند،آنها نشان دادند اگر نخبگان بعنوان معلمان جامعه به وظایف خود عمل نکنند  مردم خودشان قائله فتنه را جمع خواهند کرد.

حجت السلام و المسلمین پناهیان  ادامه داد:مردم در فتنه ۸۸ ضررهای زیادی را متحمل شدند که‌ تحریم های سنگین غرب بر کشورمان شد و باعث شد دشمنان به شکست در کشور امیدوار شوند.

 وی با بیان اینکه خواص و فتنه گران که موجب شدند فتنه ۸ ماه طول بکشد باید علنی توبه و عذرخواهی کنند،افزود: همچنین نخبگان و خواصی که‌ دیر هنگام موضع گرفتند و با موضع قاطع نگرفتند روز قیامت به مردم بدهکار هستند .

حجت السلام و المسلمین پناهیان تصریح کرد:حضرت رسول(ص) فرمودند : سکوت در زمانی که ضرورت دارد  حرف بزنیم عین بدعت گذاشتن است.و این بدعت گذاران منفورترین افراد نزد پروردگار هستند.

وی اظهار کرد: خواصی که‌ ساکت بودند و این گناه قابل توجهی است که‌ آثار سوم فتنه نه تنها گریبان فتنه گران را می گیرد بلکه گریبان سکوت کنندگان فتنه را هم خواهد گرفت.

انتهای پیام//ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.