7 میلیارد تومان بودجه برای پیشگیری از اعتیاد دانش‌آموزان

مشاور دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر از اختصاص 7 میلیارد تومان بودجه برای پیشگیری از اعتیاد دانش‌آموزان خبر داد.

حمید صرامی مشاور دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از اختصاص 15 میلیارد تومان اعتبار برای پیشگیری از اعتیاد در کل جامعه خبر داد و گفت: در حوزه دانش‌آموزی این اعتبار 7 میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: با توجه به حجم تهدیدها و کمبود بودجه، سطح فعالیت‌های پیشگیرانه کاهش می‌یابد و با توجه به اینکه در آموزش و پرورش قریب به 13.5 میلیون دانش آموز، یک میلیون فرهنگی و 26 میلیون والدین تحت پوشش قرار دارند، نیازمند بودجه بیشتری برای پیشگیری هستیم.

مشاور دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد: مشکلاتی در عدم تقویت برنامه وجود دارد اما آموزش و پرورش نیز در حوزه فعالیت خود مبالغی را برای پیشگیری از این معضل در نظر گرفته است.

صرامی اظهار داشت: امیدواریم در برنامه ششم توسعه توجه به مسائل پیشگیرانه بیشتر مورد توجه قرار گیرد و با توجه به اینکه مهار آسیب‌های اجتماعی در این برنامه لحاظ شده و در بند 57 سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری به این موارد اشاره شده بنابراین سطح پوشش افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه به جدیت بیشتری برای تقویت اقدامات پیشگیرانه نیاز داریم، گفت: با بهبود فعالیت‌ها می‌توان ضربه جدی به استراتژی هوشمند ورود مواد مخدر زد. البته باید دستگاه‌های فرهنگی نیز متناسب با نقشه خلقی و نیازمندی مخاطبان اقدامات موثری را انجام دهند.

مشاور دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: مهاجمان فرهنگی به دنبال مخاطبان جدیدی همچون نوجوانان هستند که باید دستگاه‌های فرهنگی با تولید اندیشه در دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه با تقویت ابعاد معنوی نوجوانان و آحاد جامعه با مشارکت برای ایمن‌سازی، چنین خطراتی را دفع کنند.

وی یادآور شد: چنانچه سه رکن مهم جامعه متشکل از نخبگان،‌ مسئولان و مردم با هم مشارکت داشته باشند، تمامی تهدید‌ها مهار می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
مهدی
۰۵:۲۱ ۱۱ دی ۱۳۹۵
با سلام و خسته نباشید . دو سه ماه برا استخدامی آموزش و پرورش خوندیم و قبول شدیم الان مدارکمون رو قبول نمیکنن میگن تو دفترچه راهنما نوشته علوم تربیتی (لیسانس و فوق لیسانس ) منظورمون علوم تربیتی خالی بوده!!!!!!!!!!!!! که همچین رشته ای نداریم و گرایش من رو که آموزش و پرورش دبستان و پیش دبستانه قبول نمیکنن . از شما خواهش میکنم این مساله رو تا دیر نشده پیگیری کنید
آخرین اخبار