خشم چین از سفر مقام تایوانی به آمریکا

رئیس جمهور تایوان در نظر دارد به زودی به دو شهر آمریکایی سفری غیر رسمی داشته باشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ دفتر رئیس دولت تایوان روز جمعه اعلام کرد وی در مسیر سفر ماه ژانویه خود به چند کشور آمریکای لاتین در شهرهای هیوستون و سانفرانسیسکوی آمریکا توقف خواهد کرد. اعلام این خبر موجب شد چین بار دیگر از واشنگتن بخواهد از توقف رئیس  تایوان در آمریکا جلوگیری کند. 

دفتر "تسای اینگ ون" از بیان این که آیا وی با اعضای تیم دونالد ترامپ، نامزد پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دیدار خواهد کرد خودداری کرد ولی دفتر نمایندگی آمریکا در تایوان اعلام کرد این سفر خصوصی و غیررسمی است. 
گفتگوی تلفنی ترامپ با تسای اینگ ون در ماه گذشته سایه ای از تردید درباره پایبندی دولت آینده آمریکا به سیاست «چین واحد» که پکن دنبال می کند ایجاد کرد. 

وزارت امور خارجه چین بار دیگر از آمریکا خواست به رئیس  تایوان اجازه توقف در خاک خود را ندهد و هیچ علامت نادرستی برای نیروهای استقلال طلب در تایوان ارسال نکند.
رئیس تایوان در مسیر سفر به هندوراس و نیکاراگوئه و گواتمالا و السالوادور در آمریکا توقف خواهد کرد. قرار است وی هفتم ژانویه تایوان را ترک کند و پانزدهم ژانویه به تایوان بازگردد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار