استفاده از پساب فاضلاب بوشهر برای توسعه فضای سبز

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: پساب فاضلاب بوشهر یکی از ظرفیت‌های این شهر برای توسعه فضای سبز و جنگل‌کاری است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سیدمحمدحسن باستی صبح امروز در نشست شورای فنی استان بوشهر با بیان اینکه توسعه فضای سبز یکی از اولویت‌های مناظر شهری و روستایی است اظهار داشت: با توجه به کم‌بارشی در سال‌های اخیر در استان بوشهر فضای سبز را با مشکلاتی مواجه کرده که اکنون توسعه فضای سبز در اولویت برنامه‌ها و طرح‌های شهرداری‌ها و دهیاری‌ها قرار دارد.

وی با بیان اینکه توسعه فضای سبز سبب طراوت و شادابی محیط شهری می‌شود افزود: استان بوشهر در بعد فضای سبز نسبت به دیگر مناطق کشور از سرانه پایینی برخوردار است که این مهم باید با استفاده از آب‌های غیر آشامیدنی در دستور کار شهرداران قرار بگیرد.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با بیان اینکه ایده‌پردازی برای فراوانی در حوزه استفاده از منابع آبی غیر متعارف برای توسعه فضای سبز شده تاکید کرد: باید این ایده‌ها عملیاتی شود تا ضمن حفاظت از منابع آب آشامیدنی و کشاورزی توسعه فضاهای سبز از آبهای غیر شرب اجرایی شود.

باستی با بیان اینکه روزانه 23 هزار متر مکعب آب در توسعه فضاهای سبز شهرهای استان بوشهر مصرف می‌شود خاطرنشان کرد: 20 هزار متر مکعب این آبها به سمت آب غیر شرب سوق  داده شده است.

وی با بیان اینکه اکنون روزانه 2 هزار و 600 متر مکعب آب آشامیدنی در توسعه فضای سبز شهری استان بوشهر مصرف می‌شود تصریح کرد: این میزان آب که نیاز 10 هزار نفر از شهروندان در تامین آب آشامیدنی تامین می‌کند نگران کننده است که باید این آب در مسیر واقعی خود  استفاده شود.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با بیان اینکه برخی شهرداری‌ها قدم‌های موثری در تامین آب غیرشرب در توسعه فضای سبز برداشته‌اند گفت: دو شهرداری دیلم و گناوه روزانه افزون بر یک‌هزار و 100 متر مکعب آب آشامیدنی در توسعه فضای سبز شهری استفاده می‌کنند که باید آب غیر شرب جایگزین آن شود.

باستی با اشاره به ایجاد کمیته تخصصی بررسی توسعه فضای سبز شهری در استان بوشهر خاطرنشان کرد: برای بررسی توسعه فضای سبز با استفاده از آب غیر متعارف باید کمیته تخصصی با حضور مسئولان ذیربط تشکیل شود.

وی با تاکید بر استفاده از پساب فاضلاب بوشهر برای توسعه فضای سبز افزود:پساب فاضلاب بوشهر یکی از ظرفیت‌های این شهر برای توسعه فضای سبز و جنگل‌کاری است که بصورت رایگان در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.