یاسوج؛

جمع آوری بیش از 5 میلیارد ریال زکات در استان

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: پنج میلیارد و 847 میلیون ریال زکات سال جاری در این استان جمع آوری شده است.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛فرید محبی در نشست توسعه و ترویج فرهنگ زکات در یاسوج اظهار داشت: 60 درصد زکات جمع آوری شده برای نیازهای حمایتی مددجویان از جمله درمان، معیشت، جهیزیه و 40درصد برای طرحهای عمرانی عام المنفعه هزینه می شود.

وی، تعداد روستاهای پرداخت کننده زکات در کهگیلویه و بویراحمد را 153 روستا ذکر کرد و گفت که تعداد روستاهای مشمول پرداخت زکات استان 857 روستا از مجموع یکهزار و 527 روستای این استان است.

وی اظهار امیدواری کرد که با فرهنگ سازی و احیای این سنت حسنه روستاهای بیشتری در امر پرداخت زکات مشارکت داشته باشند.

مدیر کل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد که در حال حاضر 30 درصد از منابع برای تأمین نیاز جامعه هدف از محل مردمی که یکی از آنها زکات است تأمین می شود و درعین حال به دنبال افزایش این درصد و کمتر شدن وابستگی به منابع دولتی هستیم.

محبی با اشاره به اینکه در آمدهای مردمی، پایداری بیشتری دارد افزود: مردم اعتماد زیادی به کمیته امداد دارند که این امر هم سلامت کاری این نهاد را تأمین کرده و هم سرمایه بسیار بزرگی است.

وی با تأکید بر نقش روحانیت در زمینه ترویج فرهنگ زکات در جامعه، اظهار کرد: بسیج طلاب، حوزه علمیه سفیران هدایت و حوزه علمیه خواهران می توانند بسیار کمک کننده در زمینه زکات باشند و در ایام کاشت، داشت و برداشت محصولات در مناطق عملیاتی برای تشویق کشاورزان حضور مؤثری داشته باشند.

محبی تصریح کرد: بیش از یکهزار رابط افتخاری در زمینه زکات در این استان با کمیته امداد همکاری دارند.

وی ادامه داد: کمیته امداد برای رسیدگی به امور نیازمندان جامعه همواره تلاش می کند و بخش زکات این نهاد در طول سال آماده دریافت زکات مردم خیر و نیکوکار هم استانی است.

این نشست با حضور مسئول سازمان بسیج طلاب کهگیلویه و بویراحمد، مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت و معاون فرهنگی مدرسه علمیه فاطمیه یاسوج برگزار و راهکارهای ترویج فرهنگ زکات در آن بررسی شد.

کمیته امداد 90هزار نفراز مردم کهگیلویه وبویراحمد را زیرپوشش دارد.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.