گرگان؛

تخریب 10 بنای غیرمجاز در روستای زیارت

حکم تخریب 10 بنای غیرمجاز در روستای زیارت اجرا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان گفت: بر طبق تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها اصلاحی 1385، 10 مورد ساخت وساز غیرمجاز به مساحت تقریبی 6 هزار و 300 مترمربع در روستای زیارت تخریب شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی حقی با اشاره به تخریب ساختار و بافت روستا‌ها با این دست از ساخت و سازهای غیر مجاز افزود: ما مکلف هستیم از هویت فرهنگی روستا‌ها بوِیژه روستاهایی که در معرض تخریب و تعرض مادی و تخریب فرهنگی دفاع کنیم.

دادستان گرگان گفت: مردم می توانند برای حفظ اراضی زراعی و باغ ها، هرگونه تبدیل و تغییر کاربری غیرمجاز در اینگونه اراضی را به سامانه 131 گزارش کنند.

وی افزود: افرادی که قصد تغییر کاربری در اراضی زراعی و باغ ها در خارج از محدوده قانونی شهرها و شهرک ها و روستاها را دارند با در دست داشتن مستندات مالکیت به اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند تا در خصوص نحوه اقدام مورد راهنمایی و ارایه طریق قانونی قرار گیرند.

روستای زیارت یکی از روستاهای هدف گردشگری استان است که در سال های اخیر مورد هجوم زمین خواران و ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی ملی آن قرار گرفته است.

در مجموع 15 مورد ساخت و ساز غیرمجاز  به مساحت هشت هزار و 800 مترمربع در یک ماه گذشته  در این روستا تخریب شده است.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.