اراک؛

فعال شدن وزارت خانه های بهداشت و جهاد برای مقابله با آنفلوآنزا

معاون امور استان های سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: برای مقابله با بیماری آنفلوآنزا وزارت خانه های بهداشت و جهاد فعال شده اند .

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ سردار حیدری معاون امور استان های سازمان پدافند غیر عامل کشور در اولین گردهمایی معاونین فرمانداران و بخشدارن در حوزه پدافند غیر عامل استان مرکزی در اراک موضوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان مرکزی را تهدیدی زیستی دانست و افزود: پدافند غیرعامل در وزارت خانه های  بهداشت و جهاد کشاورزی در این رابطه نیز فعال شده و دیروز نیز ستاد ویژه ای به منظور مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به ریاست معاون رئیس جمهور تشکیل شد.

وی ادامه داد در این جلسه مقرر شد  به صورت منسجم به این موضوع رسیدگی شود و سیاست ها و مصوبات برای سرعت در پیشگیری به استان ها ابلاغ شود.

سردار حیدری  با تشریح اقدامات پدافند غیر عامل برای مقابله با تهدیدات افزود: هدف کلی پدافند غیرعامل حفظ جان و سرمایه انسانی و سرمایه زیر ساختی و فیزیکی و سرمایه سایبری است.

وی تهدیدات امروز را فناوری پایه و دانش پایه دانست افزود: برای مبارزه با آن باید پدافندهای تخصصی،سایبری،شیمیایی، اقتصادی و زیستی تشکیل شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی هم در این گردهمای گفت: باید در فرمانداری ها و مرکز استان آمادگی لازم برای مقابله با حوادث غیرمترقبه فراهم شود.

حسن بیگی افزود : نتیجه پدافند غیرعامل این است که باید امنیت داشته باشیم و در مقابل تهدیدها از مردم محافظت کنیم.

عسگری مدیر کل پدافند غیرعامل استان مرکزی هم  ایجاد حداکثر مصونیت ممکن در زیرساخت های حیاتی و حساس را مهم دانست و گفت: بخشداران و فرمانداری ها باید در جهت فرهنگ سازی و آموزش عمومی جامعه در حوزه پدافند غیرعامل تلاش کنند و عوامل تهدیدزا را شناسایی و در جهت مقاوم سازی و استحکام بخشی مراکز حیاتی و مهم اقدام کنند.

انتهای پیام / ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.