نوبخت در نشست خبری:

رد صلاحیت روحانی حرف بی‌ربطی است/ وزارت اطلاعات آمادگی دارد اطلاعات پشت‌پرده "بابک زنجانی" را به قوه قضائیه ارائه دهد+فیلم



سخنگوی دولت گفت: تا 6 دی‌ماه به 19 هزار و 509 واحد تولیدی، 13 هزار و 645 میلیارد تومان تسهیلات داده شد.



نشست خبری نوبخت در مجلس آغاز شدبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت سخنگوی دولت یازدهم که امروز سه‌شنبه 14 دی ماه برای نخستین بار نشست هفتگی خود را در مجلس شورای اسلامی برگزار کرد، با اشاره به آخرین اقدامات کوتاه مدت اقتصادی دولت بیان داشت: همان طور که می‌دانید خروج از رکود و رشد اقتصادی یکی از برنامه‌های مقطعی دولت از آغاز سال 1395 بوده که از سال گذشته استمرار داشته است.

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی از دو مسیر در دولت تعقیب می‌شد افزود: نخست کمک به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در واحدهای تولیدی نیمه فعال که مقرر بود چیزی حدود 7 هزار 500 واحد را در حد 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات اختصاص یابد که آنها فعال شوند. همچنین در بخش دیگر مقرر بود که به طرح‌های عمرانی دولتی که در حال حاضر در حال اجرا است با تخفیف اعتبار فعال شود بنابراین سرمایه‌گذاری از دو مسیر اعطای تسهیلات به بخش خصوصی و اعطا و پرداخت اعتبارات به طرح‌های دولتی پیگیری می‌شود.

نوبخت درباره آخرین گزارش درباره رشد اقتصادی در کشور تاکید کرد: در حال حاضر برای 7500 واحد چیزی حدود 16 هزار میلیارد تومان برنامه داشتیم و برای طرح‌های عمرانی هم مقرر است تا پایان سال 37 هزار میلیارد تومان اعتبارات طرح‌های نیمه تمام اختصاص یابد.

سخنگوی دولت یازدهم با اشاره به آخرین گزارش درباره اعتبارات به طرح‌های عمرانی کشور بیان داشت: در حال حاضر موفق شدیم بالغ بر 13 هزار میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های عمرانی اعطا کنیم و همچنین تا تاریخ ششم دی ماه توانسته‌ایم به 16 هزار و 509 واحد تولیدی چیزی حدود 13 هزار و 645 هزار میلیارد تومان تسهیلات اختصاص دهیم تا آن واحدهای تولیدی بتوانند از حالت نیمه رکود به حالت فعال تبدیل شوند.

نوبخت در بخش دیگری از نشست خبری خود و در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان درباره نزدیک شدن سالگرد برجام و فواید و مشکلات آن گفت: در این توافق مقرر بود تحریم‌هایی که برعلیه ملت ایران وضع شده و در مجامع جهانی مطرح شده بود لغو شود در دو حوزه تحریم‌ها را تشدید کردند و یک بخش آن مربوط به میزان تولید و صادرات نفتی بود.

وی افزود: در آن مقطع حداکثر صادرات نفت را در حد یک میلیون بشکه در روز محروم کرده بودند و بخش دیگر مربوط به نقل و انتقال نفت بود که نفت‌کش‌ها در بخش بیمه تحریم بودند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی تأکید کرد: در بخش نقل و انتقال پولی و ارزی امروز با برداشته شدن تحریم‌ها خودمان تعیین کننده میزان صادرات هستیم و سال گذشته حدود یک میلیون بشکه نفت صادر کردیم.

نوبخت تأکید کرد: براساس آخرین آمار تا امروز دو میلیون و 900 هزار بشکه نفت را به اختیار خودمان صادر کردیم و از منابع آن در بودجه استفاده شد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: بخش دیگری از اتهامات وارده ما بر فعالیت هسته‌ای‌مان نظامی بود که گزارش آن را به شورای عالی امنیت دادند که ما در جایگاه قانونی از حق خود دفاع کردیم و امروز دست برتر با ماست.

وی با بیان اینکه امروز نماینده‌های عالی رتبه کشورها به ایران عازمند گفت: همین حضور سران کشورها نشان دهنده حق‌مدار بودن برنامه صلح آمیز هسته‌ای‌مان است و امروز 11 هزار میلیارد دلار در بخش بانکی سرمایه گذاری شد و امیدواریم در بخش بانکی با ما همکاری بیشتری داشته باشند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی تأکید کرد: نگاه خصمانه آمریکا حتما باید اصلاح شود در غیر آن برخورد قاطع و مناسبی انجام می‌دهیم.

*در 6 ماهه نخست 95 به رشد 6.5 درصد با نفت و 4.5 درصد بدون نفت رسیدیم


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نوبخت ادامه داد: بر اساس آخرین گزارشات 33 هزار میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی تخصیص داده شد تا ما بتوانیم با اتمام حداقل 246 طرح و پروژه تا قبل از پایان دولت یازدهم آنها را آماده بهره‌برداری کنیم. محصول این دو سرمایه‌گذاری یعنی سرمایه‌گذاری از طریق اعطای تسهیلات به بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری از طریق اعطای اعتبارات به طرح‌های تملک دارایی، موفق شدیم تا در شش ماه اول سال رشد حدود ششم و نیم درصدی با نفت و چهار و نیم درصدی بدون نفت داشته باشیم.

وی در توضیح رشد اقتصادی با نفت و بدون نفت گفت: در توضیح رشد 6 و نیم درصدی با نفت و چهار و نیم درصدی بدون نفت باید بگویم 6 درصد از این منابع در گروه کشاورزی، 9 و یک دهم درصد در گروه صنعت و 5 درصد در گروه خدمات عملیاتی شد لازم است که این نکته را هم یادآور کنم که سهم نفت در تولید ناخالص داخلی 4 و هفت دهم درصد است و همچنین کشاورزی 13 درصد و همین طور سهم صنعت 20 درصد می‌باشد.

سخنگوی دولت یازدهم در ادامه با اشاره به آخرین گزارش سازمان سرمایه‌گذاری خارجی بیان داشت: بر اساس اخرین گزارش‌ها نحوه سرمایه‌گذاری خارجی با روندی که از مهر ماه سال 92 تا اول دی ماه سال 94 کلید خورد که البته ما سال 94 را به این خاطر انتخاب کردیم که در 26 و 27 دی ماه آن سال برجام اجرایی شد، بنابراین می‌توانیم بگویم از آغاز دولت تا زمان اجرایی شدن برجام برای 108 طرح تولیدی 5 میلیارد و 211 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی صورت گرفته است که آمارها در این رابطه به تفکیک‌ کشورهای سرمایه‌گذار موجود است.


*سرمایه گذاری 11 میلیارد و 802 میلیون دلار برای 113 طرح در یک سال گذشته


وی در ادامه گفت: همچنین از تاریخ اول دی ماه سال گذشته تا اول دی سال 95 برای 113 طرح بالغ بر 11 میلیارد و 802 میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده است بنابراین برای چیزی حدود 3 الی 3 و نیم سال 5 میلیارد و 211 میلیون دلار سرمایه‌گذاری انجام شده و اما در یک سال گذشته و پس از برجام برای 113 طرح 11 میلیارد و 802 میلیون دلار سرمایه‌گذاری صورت گرفته است که قطعا این سرمایه‌گذاری به علاوه سرمایه‌گذاری که ما از طریق اعطای تسهیلات به بخش خصوصی انجام داده‌ایم همگی اینها توانسته رشد 6 و نیم درصدی در سال جاری را تسهیل کند. که امیدواریم این رشد تا پایان امسال هم استمرار داشته باشد.

نوبخت در ادامه این نشست در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره تاکیدات مقام معظم رهبری درباره مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین همکاری دولت با سازمان تعزیرات در رابطه با برخورد با قاچاقچیان بیان داشت: جواب این سوال روشن است مرجعی که شکایات از سوی سازمان تعزیرات را رسیدگی کند قوه قضاییه است و الحمدالله که این قوه از استقلال کامل برخوردار است و به هیچ وجه تحت تاثیر و نه هیچ قوه دیگری قرار نمی‌گیرد بنابراین بنده همین جا از رئیس سازمان تعزیرات و هر مسئول دیگری تقاضا می‌کنم اگر مورد مشخصی درباره قاچاقچیان وجود دارد حتما به سازمان برنامه و بودجه کشور اطلاع دهد تا ما هم کمک کنیم با پدیده قاچاق مقابله انجام شود.

نوبخت با اشاره به عدم حضور اصناف در برنامه ششم توسعه گفت: ما در تهیه و تنظیم برنامه ششم توسعه در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تلاش کردیم تا با حضور نمایندگان بخش خصوصی مانند اتاق اصناف و اتاق بازرگانی رایزنی‌هایی داشته باشیم، حتی ما این آمادگی را داریم برای مسائل غیراز برنامه و بودجه سخنان این عزیزان را در جهت بهبود اقتصاد کشور بشنویم.

سخنگوی دولت ادامه داد: اما براساس تسهیلات مقرر شده در برنامه ششم قرار شد تنها به واحدهای خرد و متوسطی که در حوزه تولید قرار داشته و اشتغال و تولیدشان تحت تأثیر عدم کفایت سرمایه در گردش و یا حتی گردش ثابت مخدوش شده پرداخت شود، اگرچه در صورت صلاحدید اتاق اصناف آنها می‌توانند از طریق استانداری‌ها نظرات خود را برای سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارسال کنند.

*قدردانی از پیگیری قوه قضاییه برای پرونده "بابک زنجانی"

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رئیس قوه قضاییه دولت را در بازگرداندن و شناسایی اموال بابک زنجانی به ویژه در بخش اموال خارجی بدون تأثیر و نقص دانسته است گفت: بنده از پیگیری قوه قضاییه در ارتباط با پرونده بابک زنجانی، این فردی که توانست نزدیک به بیش از 3 هزار میلیارد دلار را به تنهایی استفاده کند تشکر می‌کنم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با تأکید براینکه قطعا دولت هر کمکی که برای بازگرداندن منابع مردم به خزانه عمومی لازم باشد همانند گذشته انجام خواهد داد، افزود: آن بخش‌هایی که برای وزارت اطلاعات و قوه قضاییه مکشوف است، وزارت اطلاعات می‌تواند اطلاعات کافی پشت پرده را در اختیار دستگاه قضا قرار دهد تا شناسایی شود چگونه یک نفر می‌تواند این رقم بزرگ از اموال بیت‌المال را در اختیار بگیرد.

نوبخت تأکید کرد: دولت از ابتدا پیشگام در این راه بوده و نباید به مسائلی غیر از روشن سازی این فساد بزرگ پرداخت، زیرا مردم در انتظار اقدام قاطع قوه قضاییه برای بازگرداندن این منابع به خزانه عمومی هستند.

* کسب درآمد دولت از نوسانات بازار ارز برای پرداخت مطالبات فرهنگیان توهین به این قشر است

سخنگوی دولت همچنین در واکنش به برخی مسائل و شائبه‌ای که پیرامون کسب درآمد دولت از نوسانات بازار ارز برای پرداخت مطالبات فرهنگیان پیش آمده است گفت: به نظر بنده این سخن کج سلیقگی و کم لطفی و حتی توهین به فرهنگیان است.

وی ادامه داد: مطالبات فرهنگیان که از محل تبصره 36 باید نسبت به پرداخت آنها اقدام شود دولت انجام داده و ربطی با بازار ارز ندارد و این سخنان یعنی می‌خواهند بگویند اگر نسبت به فرهنگیان احقاق حقی شده به قیمت بهم ریختن بازار ارز بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی بیان داشت: 2700 میلیارد تومان تا آخر آذرماه از مطالبات فرهنگیان پرداخت شده است.

نوبخت در ادامه با اشاره به تهیه و تصویب آیین نامه بخشودگی سود تسهیلات معوق افرادی که کمتر از 100 میلیون تومان وام یا تسهیلات دریافت کرده‌اند نیز اظهار داشت: قرار شد این تبصره از طریق منابع تسعیر پرداخت شود که آیین نامه آن در حال تهیه است البته بانک مرکزی نسبت به عدم افزایش پایه پولی در این آیین نامه مطالبی دارد که باید آنها را بررسی کرد.

سخنگوی دولت اذعان داشت: آنچه برای اصلاح احکام بودجه سال 95 لازم بود اجرایی شده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بر چه اساسی رئیس جمهور در نشست خبری خود در تلویزیون اعلام کرد که نسبت به اقتصاد کشور خوش‌بین است گفت: چرا خوش‌بین نباشد زمانی که شاخص تورم در سال 92 و قدرت خرید مردم بالای 40 درصد بود و امروز به میان 7 الی 8 درصد رسیده است و این کار واقعا دشواری بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری‌ها انجام شده و ما اکنون طرح‌های نیمه کاره فراوانی را در حال تکمیل داریم گفت: نکته‌ای که شاید ثبات بازار ارز قدر خود را بیشتر نشان می‌دهد آن است که با توجه به ثابت بودن نوسان ارز طی این سالها اکنون یک نوسان کوچک این گونه منفی تلقی می‌شود که البته با این روند به زودی ثبات خود را خواهد یافت.

نوبخت با تأکید بر اینکه اظهارات دولت نه براساس آمار بانک مرکزی و مرکز آمار ایران بلکه طبق آمار صندوق بین‌المللی پول، بانک جهانی و همه مجامع رسمی دنیاست افزود: آنها اعلام کرده‌اند که ایران در منطقه‌ غرب آسیا از اقتصاد باثباتی برخوردار است پس چرا ما باید به ظرفیت ملی بدبین باشیم.

*ردصلاحیت روحانی حرف پوچ و بی‌ربطی است


سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سکوت رئیس جمهور در قبال کاندیداتوری وی برای ریاست جمهوری سال آینده به نوعی احتمال عدم تأیید صلاحیت وی را دامن زده است اظهار داشت: رئیس جمهور سکوت نکرد بلکه آن زمان را مناسب برای اعلام کاندیداتوری ندانست و اگر می‌گفت دیگر از فردا هر بحثی می‌شد آن را در قواره یک کاندیدای ریاست جمهوری ارزیابی می‌کردند.

وی در ادامه افزود: یک دوره زمانی برای ثبت نام وجود دارد که حتی می‌توان در روز آخر هم این کار را انجام داد، اکنون هیچ موردی غیراز کار و خدمت وجود ندارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی همچنین در واکنش به موضوع احتمال رد صلاحیت حجت‌الاسلام روحانی نیز گفت: این گونه سخنان پوچ و بی‌ربط است و ضرورتی ندارد که ذهن جامعه را به این سمت برد.

*دولت همیشه بر برگرداندن اموال مردم از بانک زنجانی اصرار داشته است

نوبخت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه زنجانی مدعی شده بخشی از پول‌ها را در اختیار ستاد انتخاباتی روحانی قرار داده و حتی این پول می‌تواند به دولت نیز انتقال پیدا کرده باشد گفت: همیشه دولت از ابتدا نسبت به ضرورت پیگیری و برگرداندن اموال مردم از بابک زنجانی اصرار داشته و اکنون نیز انتظار داریم قوه قضاییه با دقت این پرونده را رسیدگی کند.

سخنگوی دولت در ادامه با تأکید براینکه اتفاقا ما مدعی و متقاضی هستیم که قوه قضاییه که از استقلال کافی و قاطعیت در عمل برخوردار است و نیازی به استدعا و خواسته ما ندارد ادعاهای هر شخصی را براساس مستندات داوری و نتیجه را بیان کند.

وی تأکید کرد: دولت هیچ محدودیتی نداشته و اعلام آمادگی می‌کند که هر نوع کمکی را که قوه قضاییه خواهان آن باشد ارائه کند.

نوبخت در مورد جایگزینی واردات به ویژه در مورد واردات گاز با توجه به اینکه اقدامی که ترکمنستان انجام داده  ادامه داد: سرمایه گذاری وسیع در مورد طرح های گازی در حال انجام است که از آن محل تمام نیازهای داخلی را می‌توانیم پوشش دهیم و فکر می‌کنیم اقدامی که آن‌ها انجام داده اند توسط شرکت گازی ملی ایران با ترکمنستان باید حل شود و در صورتی که طرح های سرمایه‌گذاری به نتیجه برسد دیگر نیازی به واردات نیست.

رئیس سازمان برنامه  و بودجه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه دولت فعالیت انتخاباتی خود را آغاز کرده و ستادی هم در وزارت ارتباطات فعال است گفت:‌ هنوز آقای روحانی اعلام کاندیداتوری نکرده که بگوییم ستاد تشکیل شده است . البته از آقای واعظی هم بنده در این زمینه سوال کردم که تکذیب کردند.

*مسئله اشتغال یکی از اولویت های دولت در برنامه ششم توسعه بوده است

وی در بخش دیگری از صحبت های خود  با اشاره به اولویت دولت برای ایجاد اشتغال در چارچوب قانون برنامه ششم توسعه گفت: برای برنامه چهار اولویت اعلام شده که یکی از آنها اشتغال 950 هزار نفری در سال و اولین اقدام در این حوزه نیز اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار در سال اول برای اشتغال جوانان است، که این مسیر قطعا براساس برنامه ادامه پیدا خواهد کرد.
 
نوبخت در پاسخ به سوالی در مورد حج و بودجه فرهنگی در کشور اظهار داشت: هنوز اتفاق جدیدی در حوزه حج نیفتاده و مواضع جمهوری اسلامی ایران در این باره روشن است و قطعا براساس این مواضع عمل خواهد شد. اما در ارتباط با امور فرهنگی ما شاهد رشد 12 درصدی در بودجه برای سال آینده هستیم. در حالی که بودجه جاری کشور کمتر از 9 درصد رشد داشته است و این موضوع نشان دهنده توجه ویژه به بخش فرهنگی است. همچنین افزایش بودجه و امور رفاه اجتماعی نیز در بودجه سال آینده قابل توجه است.

وی درباره تدابیر دولت برای نوسانات ارزی نیز اظهار کرد: با سازوکاری که طراحی شده قرار است دو موضوع را از هم تفکیک کنیم نخست حوزه ای که نقل و انتقالات تجاری و ارزی صورت می گیرد که باید این نقل و انتقالات در بانکها انجام شود و به بانک ها هم ابلاغیه لازم انجام شود، از نظام بانکی که پرداخت های ارزی انجام می‌دهد با خبر هستند که یک مجموعه کاملی غیر دستورالعملی که از سوی معاون اول اعلام شده قابل طرح ریزی است و در این شرایط ثبات قطعا به بازار ارز بر می‌گردد.
 
نوبخت همچنین در این نشست درباره وضعیت زیرساخت های ریلی در بخش های عمرانی در برنامه ششم و بودجه خاطر نشان کرد: یکی از اولویت های برنامه ششم موضوع حمل و نقل ریلی است، در بودجه 96 نیز دولت 10 هزار میلیادر تومان برای چهار اولویت در نظر گرفته که یکی از آن‌ها موضوعات ریلی است که پنج استان کشور نیز به شبکه سراسری و بین‌المللی وصل می‌شوند. در مورد ایمنی راه ها نیز در بودجه ردیف ویژه ای در نظر گرفته شده است که نقاط پرمخاطره جاده ها ترمیم و شبکه حمل و نقل بهبود یابد.
 
سخنگوی دولت درباره واگذاری‌های شهرداری‌های تهران و گزارشی که قرار بوده وزیر کشور ارائه کند، اظهار داشت:‌ در جلسه‌ای که روز شنبه برگزار شد وزیر کشور گزارشی نداد، ولی از او مطالبه می‌کنم و متعاقبا اعلام خواهد شد.
 
نوبخت دولت در خصوص حذف ماده‌ای از لایحه برنامه ششم مربوط به پاداش‌های بازنشستگی و اینکه میزان پاداش بازنشستگی چه قدر است که برخی از اعضای هیأت علمی و قضات مطرح کردند که اگر این ماده تصویب شود استعفا می‌دهند تاکید کرد:‌ قانون ضابطه‌ای برای پرداخت پاداش بازنشستگی تعریف کرده است. فکر می‌کنم به میزان هر سال یک ماه باشد که میزان آن هم قابل محاسبه است. به عنوان مثال سقف حقوق ها مشخص است. برای مقامات سیاسی فکر می‌کنم کمتر از 10 میلیون تومان، برای بنگاه‌ها نیز حدودا 17 میلیون تومان است؛ البته به سوابق افراد نیز بستگی دارد و همچنین به میزان حقوق دریافتی نیز ارتباط پیدا می‌کند و این موضوع فقط شامل کارکنان دولت نیست.

*پیش بینی درآمد 24 هزار و 900 میلیارد تومانی از فروش بنزین

سخنگوی دولت در خصوص منابع و مصارف طرح هدفمندی یارانه ها و برخی اظهار نظرها در خصوص عملکرد دولت در این بخش گفت: براساس هدفمندی دولت موظف است با اصلاح برخی قیمت ها و حامل های سوخت و انرژی درآمدهایی را کسب نماید و مصارف آن نیز براساس قانون مشخص شده و بر این اساس از محل اصلاح قیمت برخی و فرآورده ها و حامل های انرژی مصارف روشن شده است و مصادیق آن روشن است.  تا 50 درصد از این درآمدها باید به عنوان یارانه نقدی پرداخت شود، بخش دیگری در حد 30 درصد باید به عنوان کمک به تولید هزینه شود و 20 درصد نیز با عنوان درآمدهای دولت به خزانه عمومی واریز شود. تا دولت آن را برای هزینه های جاری و بودجه های عمرانی مطرح کند و نیازی به توضیح نیست که بگوییم چه فرآیندی در این خصوص وجود دارد. اما سوال این است که آیا اساسا از اصلاح قیمت حامل های انرژی چقدر منابع در اختیار دولت قرار گرفته و دولت این منابع را در چه راستایی هزینه می کند؟
 
نوبخت ادامه داد: برای سال 95 پیش بینی ما این است که از بنزین معمولی روزانه 68 میلیون و 300 هزار لیتر و هر لیتر هزار تومان به فروش برسد، که24 هزارو 900 میلیارد تومان از این محل درآمد کسب می شود.

وی ادامه گفت: از بنزین سوپر نیز 1807 میلیارد تومان درآمد کسب می شود و همچنین برای نفت گاز، نفت سفید و گاز مجموعا درآمدی حدود 36 هزار و 800 میلیارد تومان کسب می شود. اما دولت حق ندارد همه این درآمدها را مصرف کند و بخشی از آنها را قانون حکم کرده که باید برای امور خاصی استفاده شود و در این باره قانون صراحت دارد که 7600 میلیارد تومان از این رقم باید صرف مالیات بر ارزش افزوده و عوارض شهرداری ها شود و 5 درصد نیز از این درآمدها صرف اصلاح و ترمیم خطوط لوله نفت و گاز شود.

نوبخت تصریح کرد: همچنین مجلس براساس قانون بودجه 95 کل کشور به دولت حکم کرده مقداری قیر رایگان از سوی شرکت نفت در اختیار وزارت راه و شهرسازی برای آسفالت جاده ها قرار بگیرد، که این موضوع نیز حدود هزار میلیارد تومان بار مالی دارد و 20 درصد از درآمدهای هدفمندی که حدود 2800 میلیارد تومان هست نیز باید به صندوق توسعه ملی واریز شود.
 
سخنگوی دولت ادامه داد: 14.5 درصد نیز براساس قانون از محل درآمدهای شرکت نفت باید توسط این وزارتخانه، صرف سرمایه گذاری های مرتبط شود و برای توزیع، انتقال و فروش فرآورده های نفتی نیز 5800 میلیارد تومان هزینه می شود و در ارتباط بهینه سازی مصرف انرژی نیز 7000 میلیارد تومان هزینه شود که جمع همه این هزینه کردها 21 هزار و دویست میلیارد تومان است.

وی افزود: از یک طرف 36 هزار و 800 میلیارد تومان از محل افزایش قیمت حامل های سوخت درآمد کسب می شود و 21 هزار و 200 میلیارد تومان طبق مصوبات قانونی هزینه پیش بینی شده و باقیمانده این رقم باید صرف هدفمندی شود. البته به رقم 36 هزار میلیارد تومانی 13800 میلیارد از بابت صادرات فرآورده های نفتی اضافه می شود و 8000 میلیارد تومان از بابت فروش گاز اضافه می شود، که جمع این ها و اضافات آن که در اختیار دولت است و به نوعی در اختیار دولت و سازمان هدفمندی قرار دارد 31 هزار و 400 میلیارد تومان است، که اسناد آن شفاف و روشن است و این نوعی القای شبهه است که بگوییم دولت 80 هزار میلیارد تومان پول دریافت کرده است. در حالی که دستگاه های نظارتی کشور به همه این منابع و مصارف نظارت دارند و اگر تخلفی شده باشد با آن برخورد می کنند. اگر کسی سوالی دارد به جای القای شبهه باید به صورت علمی مطرح شود تا پاسخ ها را دریافت نماید.
 
معاون رئیس جمهور با اشاره به بخشی از لایحه بودجه 96 کل کشور در خصوص حقوق های کارکنان دولت تاکید کرد: براساس لایحه دولت همه دستگاه های اجرایی موظفند منابع و مصارف بودجه ای خود را به خزانه کل کشور واریز نمایند، که به این ترتیب درآمد دستگاه ها روشن می شود و همه افراد نیز موظفند از یک سامانه واحد حقوق دریافت کنند، تا همه چیز شفاف باشد و این اقدام گام محکمی برای مقابله با فساد خواهد بود و دیگر کسی جراعت نمی کند پول های بی ربط دریافت کند.

**دو نفر از افرادی که حقوق های نجومی را پس نداده اند، در زندان هستند
 
وی در بخش دیگری از صحبت های خود در خصوص حقوق های نجومی گفت: باید از آقای عادل آذر در مورد کسانی که هنوز حقوق های نجومی را پس نداده اند سوال شود. اما آنچه که بنده اطلاع دارم این است که یکی از آن دو نفری که این حقوق ها را به بیت المال بازنگردانده هنوز در زندان هستند.
 
سخنگوی دولت با بیان اینکه لازم است کمیسیون ویژه بررسی تعطیلات رسمی در ارتباط با مسئولیت خود تسریع کند، اداممه داد: برای ساماندهی تعطیلات دولت برنامه های لازم را پیش بینی کرده و قطعا به شکلی تصمیم گیری خواهد شد که این تعطیلات با کمترین هزینه ضمن در نظر گرفتن نیاز جامعه به نشاط در کشور اتفاق بیفتد.
 
نوبخت در پاسخ به سوالی در مورد موضع دولت در مقابل اظهار نظر یکی از نمایندگان مجلس در مورد ظریف اظهار داشت: براساس منافع ملی همکاری دولت با رئیس مجلس شورای اسلامی برای پیشبرد اهداف نظام در موضوع برجام صورت گرفت و از کمک آقای لاریجانی در جهت بررسی و تصمیم گیری در این باره استفاده شد و مدیریت ممتاز ایشان در این خصوص در مجلس قابل تقدیر است و ان‌شاء الله ادامه پیدا خواهد کرد.
 
وی افزود: برای پیگیری برخی ادعاهایی که از سوی یکی از نمایندگان مطرح شد، به نظر ما اقدامات لازم انجام شده، نمایندگان پس از این موضوع با وزیر امور خارجه کشورمان ملاقات داشتند و موضوع روشن شد و شکایت از این نماینده نیز برمی‌گردد به سیاست سیاستمدار دولت یعنی آقای دکتر ظریف که چگونه عمل کند.

معاون رئیس جمهور خاطر نشان کرد: در خصوص ورود هواپیما به کشور نیز براساس دستاوردهای برجام پیگیری های لازم انجام شده و کم کم باید انتظار ورود هواپیماهای جدید به کشور را داشته باشیم.

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دوستدار روءساي هر سه قوه
۱۶:۰۱ ۱۴ دی ۱۳۹۵
رئيس جمهور و رئيس قوه قضاييه شخصيت هاي محبوب و محترم ما هستند ولي اختلاف نظر انان در رابطه با بابك زنجاني طوري است كه مردم انتظار ندارند تنها براي حفظ حرمت بعضي ها ملاحظاتي صورت بگيرو ميخواهند ناظر برخورد توام با سرعت عمل قوه قضاييه باشند و پافشاري رئيس جمهور با همين ديد است. مردم ميخواهند بدانند بابك زنجاني به كجا وصل بوده
آخرین اخبار