افزایش 20 درصدی صادرات کالای غیر نفتی در استان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: ۱۹ میلیارد دلار محصولات غیر نفتی از استان بوشهر در ۹ ماه امسال صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سید حسین حسینی محمدی با بیان اینکه شهرستان دشتستان دارای ظرفیت‌های مهمی در عرصه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و معدنی است اظهار داشت: این شهرستان با داشتن قابلیت‌های مهم نقش مهمی در رونق اقتصادی استان بوشهر دارد.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از معادن استان بوشهر در دشتستان قرار دارد تصریح کرد: وجود بزرگترین کارخانه سیمان استان بوشهر نشان از ظرفیت بالای این شهرستان در حوزه مواد معدنی و سیمانی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تصریح کرد: با برنامه تدوین شده یکی از سه پهنه اکتشاف معدن استان بوشهر در دشتستان انجام می‌شود.

حسینی محمدی با اشاره به اجرای طرح بزرگ صنعتی پتروشیمی در دشتستان بیان کرد: برای اجرای  پروژه مهم و بزرگ پتروشیمی دشتستان فرایند اجرای آن در حال اجرا است که ساختگاه این پروژه  تعیین شده است.


وی تاکید کرد: مراحل تغییر کاربری زمین برای ساخت  مجتمع پتروشیمی دشتستان و استعلامات لازم از حفاظت محیط زیست، شرکت آب منطقه‌ای و دستگاههای  مرتبط دیگر در دست اجراست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از برگزاری همایش تبیین فرصت‌های سرمایه گذاری در شهرستان‌های استان بوشهر خبرداد و خاطر نشان کرد:  هشت هزار واحد صنفی با اشتغال‌زایی 20هزار نفر در استان بوشهر فعال است که در این راستا برگزاری همایش تبیین فرصت‌های سرمایه گذاری در شهرستان‌های استان بوشهر برای تعیین و معرفی فرصت‌ها به سرمایه گذار در دستور کار است.

حسینی‌محمدی با اشاره به افزایش صادرات غیر نفتی از گمرکات استان بوشهر تصریح کرد: در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در 9 ماه امسال 19 میلیارد دلار محصولات غیر نفتی از استان بوشهر صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد افزایش دارد.

وی با اشاره به ظرفیت بالای استان بوشهر در تولید و فرآوری محصصولات پتروشیمی و میعانات گازی افزود: بخش عمده‌ای از صادرات غیر نفتی استان بوشهر در حوزه فرآورده‌های پتروشیمی و میعانات گازی است که جایگاه این استان در کشور را  ارتقا داده است.


انتهای پیام /پ

برچسب ها: صادرات ، نفت ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.