سردارذوالقدر خبر داد

تأمین جهیزیه برای بیش از5 هزار خانوار نیازمند/تا پایان امسال8 هزار نوعروس به خانه بخت می‌روند

جانشین فرمانده سپاه حضرت رسول گفت:تا پایان امسال برای8 هزار نوعروس17 قلم اساسی از جهیزیه این افراد تهیه شده که به خانه بخت می روند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار احمد ذوالقدر جانشین فرمانده سپاه حضرت رسول‌الله(ص) در مراسم افتتاحیه مرکز نیکوکاری دوکوهه که امروز(سه شنبه) در میدان کلاهدوز برگزار شد، اظهار کرد: وظیفه حکومت‌ها برقراری امنیت، توسعه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و آموزشی است و اگر دچار اختلال و جنگ شوند همه توان برای دفاع در مقابل دشمنان به کار گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: امروز در تهران آسیب‌هایی وجود دارد و به طبع آن افراد آسیب دیده وجود دارد که باید به آنها رسیدگی شود.

سردار ذوالقدر در خصوص گسترش عرصه بهداشت و درمان در مناطق محروم بیان داشت:با ایجاد بیمارستان‌های صحرایی با همکاری وزارت بهداشت و درمان در مناطق محروم33 هزار بیمار که توانایی درمان خود را نداشته شناسایی و ویزیت شدند، همچنین 900 نفر برای بررسی‌های بیشتر به بیمارستان‌ها معرفی شدند.

جانشین فرمانده سپاه حضرت رسول‌الله(ص) اضافه کرد: در حال حاضر در منطقه21 که همان وردآورد است، بخش‌های کودکان در بیمارستان‌ها ایجاد شده است.

وی بیان کرد: برخی خانواده‌ها با وجود آسان‌گیری ازدواج برای فرزندان خود، به دلیل شرایط نامساعد اقتصادی، توانایی تأمین جهیزیه را نداشته که با همکاری خیران و شرکت‌های داخلی تولیدکننده این تأمین انجام می‌شود.

سردار ذوالقدر افزود: تا پایان امسال 8 هزار نو عروس تأمین جهیزیه شده و به خانه بخت می‌روند که این اجناس شامل17 قلم از کالاهای اساسی برای شروع یک زندگی است.

جانشین فرمانده سپاه حضرت رسول‌الله(ص) ادامه داد: تا کنون 5 هزار و 370 خانواده نیازمند تأمین جهیزیه شده و در دو جشن بزرگ با حضور 150 نفر از این افراد این هدایا به آنان اهدا شده است.

وی گفت: در پایگاه های سپاه حتی ریالی از این ارگان نیست و تمامی آن از منابع عام المنفعه است.

سردار ذوالقدر تصریح کرد: کودکانی که از تحصیل جامانده‌اند نیز شناسایی و برای 17 هزار از این افراد با همکاری آموزش و پرورش، کلاس ها و مدارس ویژه ای در تهران ایجاد شده و از سبد حمایتی نیکوکاران بهره مند شده اند که خانواده این کودکان دغدغه تأمین لوازم التحریر را نداشته باشند.

جانشین فرمانده سپاه حضرت رسول‌الله(ص) تأکید کرد: برای آزادی زندانیان غیرعمد که زیر5 میلیون تومان بدهی داشته اند نیز توسط خیران اقداماتی صورت گرفته و تاکنون55 نفر از این افراد آزاد شده و توسط بانیان امر خیر نیز برای برخی از آنان کاریابی شده است.

وی با اشاره به اینکه بازسازی 375 خانه در مناطق محروم تهران انجام شده  است، افزود: سعی داریم اشتغال خانگی را در میان نیازمندان بالا ببریم.

سردار ذوالقدر گفت: بسیج سپاه پاسداران باید طبق قوانین و آیین‌نامه شرایطی را برای افزایش مراکز نیکوکاری ایجاد کند و سعی داریم با حفظ کرامت آنان نامی از این نیازمندان درج  نشود.

جانشین فرمانده سپاه حضرت رسول‌الله(ص) در پایان بیان کرد: در حال حاضر 117 هزار سبد کالا تقدیم خانواده‌های نیازمند شده و امیدواریم با تبلیغ این امر خیر به سمت کمرنگ تر شدن بی بضاعتی در جامعه حرکت کنیم.

انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار