ایندیپندنت: ترامپ خیلی دروغ می‌گوید، مطبوعات باید مردم را آگاه کنند

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت از رسانه‌ها خواست دروغ‌های رئیس جمهور منتخب آمریکا را برای مردم برملا کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه ایندیپندنت نوشت دونالد ترامپ در حالی به زودی فعالیت رسمی خود را به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا آغاز خواهد کرد که شخصیت‌های برجسته رسانه‌ای این کشور مشغول بحث درباره نحوه برخورد با رویکرد دولت ترامپ با رسانه‌های خبری هستند؛ دولتی که احتمال می‌رود مانند دوره مبارزات انتخاباتی به دروغ‌پردازی‌های خود ادامه دهد. 

این روزنامه انگلیسی در مطلبی با عنوان «ترامپ خیلی دروغ می‌گوید و مطبوعات همواره باید خوانندگان را از دروغ‌های وی مطلع سازند»، در پایگاه اینترنتی خود نوشت: نتایج اولیه این بحث‌ها چندان امیدوارکننده نیست. در واقع، این شخصیت‌های رسانه‌ای می‌گویند ما در رسانه‌های خبری برای رویارویی با چالشی که ریاست جمهوری ترامپ برای ما به همراه خواهد داشت، آمادگی نداریم. سازمان‌های خبری بی‌جهت کمک می‌کنند تا ادعاهای تایید نشده ترامپ، همانطور که وی می‌خواهد، در صدر اخبار قرار گیرد. 

برای مثال، چاک تاد، مجری برنامه «دیدار با مطبوعات» در شبکه ان بی‌سی نیوز از جرارد بیکر، سردبیر روزنامه وال استریت ژورنال پرسید آیا این روزنامه مانند سازمان‌های خبری دیگر که‌ گاه و بیگاه دروغ‌های ترامپ را بر ملا کرده‌اند، این کار را می‌کند؟ 

بیکر در پاسخ گفت: «من در استفاده از واژه دروغ احتیاط می‌کنم. دروغ با گفتن چیزی که نادرست است فرق زیادی دارد. دروغ یعنی قصد عامدانه برای گمراه کردن دیگران... به عقیده من برعهده خواننده است که درباره سخنانی که از ترامپ منتشر می‌شود، قضاوت کند. سخنان ترامپ منتشر می‌شود. یک سازمان خبری معتبر و قابل اطمینان باید اینگونه باشد.» 

ایندیپندنت نوشت: این پاسخ بیکر بسیار نگران کننده و حاکی از بی‌میلی به تغییر رویکرد درباره نحوه بازتاب سخنان ترامپ است. 

ترامپ بار‌ها از ارائه هرگونه مدرک درباره ادعا‌هایش خودداری کرده است. در واقع، ستاد انتخاباتی ترامپ به تلاش‌های رسانه‌ای برای ارائه مدرک درباره ادعاهای ترامپ در طول مبارزات انتخاباتی، رسانه‌ها را متهم به سرپوش گذاشتن بر حقیقت می‌کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۲:۵۴ ۱۵ دی ۱۳۹۵
مادر زادی دروغگو بدنیا اومده پدرمادرش دروغگو بودن ژنتیکیه . خیالبافه .دیوانه .خرافاتی .تو خواب جلسه میذاره .کره زمین رو میخواد .هیتلر کجائی داداشت پیدا شد
آخرین اخبار