یزد؛

برگزاری اختتامیه اولین دوره فراگیر آموزش مداحی در استان یزد

اختتامیه اولین دوره فراگیر آموزش مداحی با همکاری سازمان بسیج مداحان وهیئات مذهبی در حسینیه ثارالله یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  محبی مسئول سازمان بسیج مداحان با بیان اینکه اولین دوره آموزش مداحی باحضور بیش از500 نفر از فراگیران آموزش مداحی درسطح استان برگزار شده است، گفت: بالا بردن سطح دانش و مهارت مداحان از اهداف برگزاری این کلاس هاست.

حجت الاسلام مدرسی عضو شورای حوزه علمیه استان، در این مراسم با اشاره به فرهنگ وتمدن کهن ایرانیان گفت: مردم ایران درطول 3 هزارسال تمدن خود ویژگی های برجسته ای داشته اند که آنان را از دیگر اقوام متمایز ساخته است و اساس آن موحد بودنشان است که موجب پذیرش آگاهانه و عالمانه اسلام و تشیع شده است.
 
مدرسی افزود: آنچه که عزاداری یزدی ها را متمایز ساخته حضور خود جوش وگسترده جوانان همراه با وحدت و یک دلی آن ها است که موجب خوشنودی اهل بیت و امام حسین (ع) می شود.

وی با تأکید بر رعایت شأن و منزلت جایگاه مداحی اهل بیت (ع) گفت: در نوحه ها از اشعار کم محتوا وزبان محاوره ای استفاده نشود و تا جای ممکن یک روحانی با بصیرت هیئت عزاداری را همراهی کند.

تجلیل از پهلوانیان مدیر کل صدا وسیمای مرکز یزد به دلیل پوشش مناسب رسانه ای مراسم عزاداری محرم و صفر یزد، همخوانی مداحان و تقدیر از شاعران و مداحان پیشکسوت و فعالین بسیج مداحان از دیگر برنامه های این مراسم بود.

لازم به ذکر است دوره های جدید آموزش فراگیر مداحی در استان یزد از 25 دیماه آغاز خواهد شد و علاقمندان می توانند برای ثبت نام به سازمان بسیج مداحان مراجعه نمایند.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار