همکاری "بنیاد ملی علم ایران" با آلمان/ تشکیل کارگاه‌های آموزشی در زمینه محیط زیست خلیج فارس

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران معاونت علمی فناوری گفت: بنیاد علم ایران با آلمان چند تفاهم‌نامه همکاری در زمینه محیط زیست امضا می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نصرت الله ضرغام رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران معاونت علمی فناوری طی امضای تفاهم نامه همکاری بنیاد علم ایران با آلمان اظهار داشت: زمینه‌ مساعد همکاری فراهم شده است تا 2 طرف بتوانند از ظرفیت امکانات آزمایشگاهی و دانشمندان نخبه از حوزه‌های مختلف محیط زیستی و اکوسیستم استفاده کنند.

وی با بیان اینکه طبق این تفاهم نامه طرفین تاکید زیادی بر رفع نیازمندی‌های 2 کشور در زمینه‌های علمی مختلفی دارند، گفت: موضوعات مورد همکاری طبق یک تفاهم نامه مورد تایید قرار گرفته است و به زودی کارهای تحقیقاتی و پژوهشی مشترک در قالب کارگروه‌های مختلف صورت می‌گیرد.

ضرغام یادآور شد: قرار است به وسیله یک هیئت آلمانی کارگاه‌های آموزشی برگزار شود و تبادل امکانات آموزشگاهی و پژوهشی صورت گیرد به طوری که در این طرح هزینه‌ های تحقیقات و پژوهش بین 2 کشور تقسیم می‌شود.

وی عنوان کرد: به زودی یک کارگاه آموزشی در کیش با حضور 15 استاد برجسته آلمانی در زمینه‌های زیست محیطی سواحل خلیج فارس برگزار می‌شود و هدف اصلی آن انجام پروژه‌های تحقیقاتی برای حفظ سواحل خلیج فارس است.

وی یادآور شد: با توجه به اهمیت بالای مسائل زیست محیطی و حفظ تعادل زیستی در سواحل خلیج فارس، پروژه های مهم و مشترکی در این زمینه با بنیاد علم آلمان انجام می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار