رئیس سازمان نظام پزشکی عنوان کرد؛

واکاوی زندگی استادان برجسته راه عبور از فضاهای تلخ جامعه پزشکی است

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: معرفی و بررسی الگوهای درخشان در زمینه علوم پزشکی روزهای سخت پیش روی جامعه پزشکی را آسان می‌کند.

واکاوی زندگی‌نامه استادان برجسته؛ راه عبور از فضاهای تلخ جامعه پزشکی
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا زالی رئیس سازمان نظام پزشکی در اولین همایش انجمن روماتولوژی کودکان و مراسم بزرگداشت استاد یحیی عقیقی بنیان‌گذار رشته روماتولوژی کودکان در ایران که صبح امروز در در تالار امام بیمارستان امام خمینی برگزار شد؛ گفت: در این روزهای سخت که پیش روی جامعه پزشکی است معرفی الگوهای درخشانی چون استاد عقیقی به نوعی معرفی الگوهای نوین برای عبور از فضاهای تلخ حاکم بر جامعه پزشکی است.

وی ادامه داد: وجود الگوهایی مانند استاد عقیقی به عنوان الگوی درخشان می‌تواند راهکار مناسبی برای تبیین وجاهت جامعه پزشکی باشد افزون بر این استاد عقیقی الگوی بزرگی در درس‌آموزی برای نسل جوان پزشکی است.

رئیس سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه فصل مشترک همه استادان بزرگ رشته پزشکی وقت‌شناسی و نظم و انضباط است گفت: برشمردن خصایل ویژه دکتر عقیقی ساعت‌های زیادی زمان می‌طلبد اما این استاد گرانقدر در آموزش، ارائه خدمات، انجام امور پژوهشی و نظم و انضباط به عنوان یک الگوی بی‌بدیل و بی‌نظیر است.

زالی بیان کرد‌: استاد عقیقی یک محقق برجسته دانشگاهی بوده و الگوی نظم و رعایت قانون‌مداری در طب حرفه‌ای است.

وی با بیان اینکه عشق به آموزش در شخصیت استاد عقیقی مثال‌زدنی است، گفت: این استاد بزرگوار بسیار شعف‌آلود و محبت‌آمیز به فرودستان و دانشجویان خود پزشکی را آموزش داده و دانشجویان ایشان هیچ وقت از نگاه پرمهر این استاد گرامی بی‌بهره نماندند گذشته از این استاد عقیقی در تمام طول طبابت خود ارتباط ویژه‌ای با مردم به خصوص کودکان داشتند. متخصصان طب اطفال به دلیل آنکه کودکان مراجعه‌کنندگان به آن هستند در بین همه رشته‌های پزشکی از روحیه لطیف و ویژگی شخصیتی خاصی از نظر عاطفی دارند.

رئیس سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه توجه به یافته‌های پزشکی یکی از الزامات طب است،‌ افزود: بسیاری از پزشکان وقتی گرد سفیدی بر چهره آنها می‌نشیند تمایل آنها به یافته‌های نوین کاهش پیدا می‌کند اما دکتر عقیقی در جهت کسب و ارائه علوم نوین و روز دنیا تلاش‌های بسیاری می‌کنند.

زالی اظهار داشت: واکاوی و تحلیل زندگی‌نامه استادان برجسته پزشکی می‌تواند نشان دهنده نمادها و الگوهای برتر جامعه پزشکی را نشان دهد.

وی با اشاره به اینکه علوم پزشکی تهران ذخیره ارزنده سلامت کشور است، ‌افزود: این دانشگاه صحنه زیبای تعامل، همکاری و امتزاج استادان برتر و مفاخر رشته پزشکی در کنار نسل جوان این رشته است که راه روشنی را برای علوم پزشکی تهران نوید می‌دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار