مشارکت صندوق نوآوری با شرکت‌های بزرگ تحت عنوان صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر

صندوق نوآوری با شرکت‌های بزرگ دانش‌بنیان در صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر مشارکت می‌کند و هم‌اکنون در کشور 1300 طرح دانش‌بنیان در این صندوق به تصویب رسیده است.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بهزاد سلطانی رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی صبح امروز در مراسم رونمایی از داروهای گیاهی یک شرکت فناور در هتل اسپیناس پالاس تهران با اشاره به رشد علمی خوب کشور در سال گذشته اظهار داشت: در سال گذشته کشور از رشد علمی بسیار خوبی برخوردار بود اما متأسفانه از این رشد نتوانستیم ثروت تولید کنیم و دانش در کشور توسعه پیدا نکرد.

وی بیان کرد: در خارج از کشور به فارغ‌التحصیلان دکتری به عنوان یک بسته اسکناس نگاه می‌شود زیرا ظرفیت ثروت‌آفرینی بالایی در دانشجویان دکتری است که کشور ما از آنها به عنوان یک افتخار یاد می‌کند که با ترکیب این 2 مقوله می‌توان از دانش به بهترین نحو استفاده کرد.

سلطانی ادامه داد: کشورهای هند و چین بازار داروهای گیاهی را در دست دارند و این در حالی است که ایران بیشترین تنوع داروهای گیاهی را در خود دارد اما متأسفانه هنوز به طور کامل فعالیت‌های خوبی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه بیش از 2 هزار و 800 در کشور فعالیت می‌کند، ‌افزود: هزار و 300 طرح مصوب در صندوق نوآوری با بودجه‌ای معادل 500 میلیارد تومان مورد تأیید قرار گرفته است که این میزان مبلغ صرف هزار و 300 شرکت دانش‌بنیان در کشور شده است.

سلطانی ادامه داد: هزار و 300 میلیارد تومان بابت هزار و 300 طرح مورد تأیید در نظر گرفته شده است و ما در حوزه گیاهان دارویی 130 طرح مصوب داریم که تا امروز 12 شرکت دانش بنیان از صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلاتی معادل 12 میلیارد تومان گرفته‌اند و این نشان دهنده پتانسیل و ظرفیت بالای این حوزه در کشور است و این صندوق این توانایی را دارد که شرکت‌های دانش بنیان بیشتری را در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی تحت پوشش قرار دهد.

وی تأکید کرد: توانمندی‌های کشور در 2 بخش خصوصی و دولتی است و هم اکنون 5 شرکت بزرگ فناوری به همراه شرکت‌های کوچک و استارت آپ‌های دانشگاهی در حوزه‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: در بخش دولتی تواتنمندی‌های خوبی در زمینه تحقیق و توسعه انجام شده اما در زمینه تجاری‌سازی فعالیت‌های خوبی صورت نگرفته است و ما باید هم‌افزایی را برای ایجاد بازارهای خارجی بیشتر کنیم تا اشتغال و اقتصاد بهبود پیدا کند.

سلطانی با بیان اینکه با داشتن نقشه راه بازار توسعه صادرات کشور ارتقا می‌یابد، تصریح کرد: صندوق نوآوری آمادگی دارد تا شرکت‌های دانش بنیان بزرگ و کوچک را تحت حمایت مالی خود قرار دهد و با هدف ایجاد بازارهای خارجی برند و با برند R&D حاضر است با پنج شرکت بزرگ شریک بشود.

وی تأکید کرد: 13 شرکت حوزه گیاهان دارویی از این صندوق تسهیلات دریافت کرده‌اند که عمده آنها شرکت های کوچک و نوپا است.

سلطانی یادآور شد: 50 درصد شرکت‌های استارت آپ و نوپا ممکن است طرح‌هایشان با شکست مواجه شود و تا به امروز هزار و 700 شرکت نوپا طرح‌هایشان تصویب شده است و تسهیلاتی در حدود 900 میلیون تومان از این صندوق دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: صندوق نوآوری حاضر است با ایجاد صندوق‌های خطرپذیر با شرکت‌های بزرگ شریک شود و در یک بازی برد- برد با خرید 49 درصد سهام آنها با هدف ایجاد بازار شرکت‌های کوچک و نوپا سعی در افزایش اقتصاد کشور و تجاری‌سازی محصولات آنها شود.

سلطانی گفت: صندوق نوآوری بسته خاصی ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان با هدف تشویق آنها در خصوص توانمندسازی شرکت‌های کوچک حوزه گیاهان دارویی به آنها می‌دهد.

قرار گرفتن آزمایشگاه کنترل کیفیت این شرکت در لیست آزمایشگاه‌های جامع کشور
در ادامه مراسم حجازی مدیرعامل شرکت فناوری گیاهان دارویی گفت: مسئله آموزش با هدف بهره‌گیری از علم روز دنیا یکی از اهداف اصلی این کشور است و با استفاده از روش‌های علمی و تخصصی درصد ریسک و خطر کاهش می‌یابد.

وی بیان کرد: واحد R&D مغز متفکر این شرکت است و ما موفق به دریافت مرکز تحقیقات و پژوهش وزارت علوم در حوزه‌های حشره‌شناسی، گیاه‌شناسی، میکروب‌شناسی، ‌میکرولوژی و بیولوژی شده و آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت این شرکت به صورت مستقل و در لیست آزمایشگاه‌های کشور قرار گرفته است.

حجازی ادامه داد: این شرکت گواهینامه GNP را از کشور کانادا دریافت کرده است و یک شعبه در کشور تاجیکستان تأسیس نموده است و هم اکنون محصولات این شرکت به پنج کشور دنیا صادر می شود.

وی با بیان اینکه این شرکت دارویی سبب اشتغال جوانان دانشگاهی شده است، افزود: مصرف داروهای گیاهی در کشور ناچیز است و باید تولیدکنندگان با کمک پزشکان و داروسازان فرهنگ استفاده از طب سنتی را در کشور جاری سازند.

داروی "دنتیکید" از التهاب و خونریزی لثه جلوگیری می‌کند
در ادامه مراسم خسروی مدیر پروژه این شرکت فناور گفت: کِرِم کودک برای درمان و پیشگیری از ادرار سوختگی و مشکلات بعد از آن همچنین آلودگی‌های مختلف میکروبی و قارچی درست شده است و این داور از ترکیبات گیاهی کالاندولا درست و عوارض ناشی از عفونت‌های باکتریایی و نازکی بیش از حد پوست را بسیار کاهش می‌دهد.

وی بیان کرد: اکسیدان روی و همچنین آنتی بیوتیک‌های موضعی عوارض زیادی دارد اما این کِرِم کودک از نازکی سطح پوست کودک جلوگیری می‌کند و سیستم ایمنی بدن را به مراتب کمتر مورد حمله قرار می‌دهد.

خسروی ادامه داد: این کرم روند بهبود زخم را تسریع می‌بخشد و با توجه به ترکیبات گیاهی و خصوصا آنتی باکتریال آن از بروز مشکلات جلوگیری می‌کند. 

وی ادامه داد: یکی از مواد موثر این دارو ترکیبات فلامنوئید است که سبب افزایش مقاومت در بدن کودکان می‌شود.

خسروی افزود: داروی دنتیکید از التهاب دهان و خونریزی لثه جلوگیری می‌کند و سبب تقویت و محافظ لثه می‌شود.

وی گفت:‌ داشتن طعم ملایم و قابل قبول، قیمت مناسب از دیگر ویژگی‌های داروی دنتیکید ویژه کودکان است.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از داروهای دنتیکید و کرم کودک که برای اولین بار به وسیله این شرکت فناور گیاهان دارویی درست شده است با حضور مسئولان وزارت بهداشت و معاونت علمی در حوزه طب سنتی رونمایی شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار