مسدود شدن کارت های اعتباری پس از 6 ماه

معاون فناوری اطلاعات بانک ملی ایران گفت: طبق دستورالعمل ابلاغی بانک مرکزی کارت های اعتباری که 6 ماه بدون استفاده باشند مسدود می شود.

مسدود شدن کارت های اعتباری پس از 6 ماه بدون استفاده
مسعود خاتونی رئیس اداره انفورماتیک بانک ملی در گفتگو با خبرنگار بورس،بانک وبیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص کارت های اعتباری صادر شده از سوی این بانک گفت: طبق آخرین آمارها 235  هزار و 571 کارت اعتباری از سوی بانک ملی صادر شده است که از این تعداد بیش از 190 هزار کارت برنزی، نقره ای و طلایی در شبکه فعال بوده و طبق دستورالعمل بانک مرکزی و براساس اعتبارات اختصاص یافته صادر شده است.

وی ادامه داد : دریافت کارت های اعتباری نیز مانند تسهیلات دارای مراحل قانونی، دستورالعمل و همچنین نیازمند تضامین خاص بوده و از طرفی صاحبان این کارت ها می توانند در چندین دوره از آن بهره مند شوند.

خاتونی تصریح کرد: در مقررات ابلاغی بانک مرکزی در خصوص کارت های اعتباری به این نکته اشاره شده است که؛ اگر 6 ماه از این کارت استفاده نشود بانک عامل موظف است تا آن کارت را مسدود کند و دارنده کارت باید با مراجعه به بانک نسبت به  فعالسازی مجدد آن اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین کارت اعتباری هم از لحاظ  تعداد و هم به جهت میزان مبلغی توسط بانک ملی در شبکه بانکی صادر شده، ادامه داد: حدود 75 درصد کارت های اعتباری صادر شده توسط بانک ملی صورت پذیرفته است.

رئیس اداره انفورماتیک بانک ملی با بیان اینکه برخی از کارت ها توسط سازمان ها و ارگان ها به افراد داده شده است، اظهار داشت: طبق آمار با کارتهای اعتباری که توسط ارگان ها سفارش داده شده  خرید چندانی صورت نگرفته است.

وی در پایان تاکید کرد: دارندگان کارت های اعتباری باید به دستورالعمل استفاده و مقررات آن واقف باشند و در صورت هرگونه مشکل به یکی از شعب بانک مراجعه نمایند.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار