در پی درخواست دونالد ترامپ؛

استعفای سفیر آمریکا در کانادا

سفیر آمریکا در کانادا از سمت خود استعفا کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، به دنبال درخواست دونالد ترامپ، پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از سفرای آمریکا برای ترک سمت خود تا روز بیستم ژانویه، سفیر آمریکا در کانادا استعفای خود را اعلام کرد.

براساس این گزارش، سفیر آمریکا در کانادا از جمله نخستین نمایندگان دستگاه دیپلماتیک واشنگتن در دیگر کشورهاست ­که به درخواست تیم دونالد ترامپ پاسخ مثبت داد.

بروس هیمان، سفیر آمریکا در اتاوا، که از نزدیکان باراک اوباما، رئیس جمهورکنونی آمریکا به شمار می آید در حساب توییتری خود نوشت همان گونه که خواسته شده، از سمت خود استعفا داده و تا روز بیستم ژانویه سفارت آمریکا را ترک می­ کند.­

این در حالی است که روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابع دیپلماتیک  اعلام کرد تیم انتقال قدرت دونالد ترامپ از همه سفرای آمریکا در کشورهای جهان خواسته است بدون استثناء تا بیستم ژانویه، روزی که نامزد پیروز در انتخابات ریاست جمهوری امریکا رسما جانشین باراک اوباما می شود، از سمت خود کناره گیری کنند.

بروس هیمان، که ماه آوریل 2014 هدایت سفارت آمریکا را در کانادا به عهده گرفت، از مدیران سابق بانک «گلدمن ساکس» است. او در مبارزات انتخاباتی سال های 2008 و 2012، به ستاد انتخاباتی باراک اوباما کمک مالی کرد.

درخواست استعفای سفرای آمریکا در حالی مطرح شده است که دولت های پیشین این کشور، چه دموکرات و چه جمهوری خواه، چند هفته یا چند ماه به سفرای دولت قبلی ­فرصت می دادند تا مراحل تعیین سفرای جدید، شامل مراحل ­پیشنهاد تا تصویب مجلس سنا، سپری شود.­

تصمیم اخیر تیم انتقال قدرت ترامپ این احتمال را افزایش می دهد که سفارتخانه های آمریکا در بسیاری از ­کشورها تا ماهها بی سرپرست باقی بماند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار