استفاده از ظرفیت گیاهان دارویی کشور با هدف رشد اقتصاد دانش‌بنیان / 11 گونه گیاهان دارویی در کشور قابلیت رشد دارند

مدیر کل طب سنتی وزارت بهداشت و درمان گفت: استفاده از ظرفیت بالای گیاهان دارویی سبب رشد اقتصاد دانش‌بنیان می‌شود و کشور ما از نظر تنوع گیاهان دارویی در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد.

محمود خدادوست مدیر کل طب سنتی وزارت بهداشت و درمان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به ظرفیت طب سنتی در کشور اظهار داشت: به طور کلی پتانسیل طب سنتی در کشور هر روز افزایش پیدا می کند که درمان بیماری‌های مختلف با داروهای گیاهی از دیرباز در ایران رایج است و این مسئله ریشه در باور‌های مردم دارد.

وی بیان کرد: ظرفیت پژوهش مردم کشورمان در موضوع داروهای گیاهی بسیار بالا است و مردم به صورت تبلیغ مناسب داروهای گیاهی از این نوع روش استقبال فراوانی می‌کنند.

خدادوست گفت: 11 نوع داروی گیاهی در کشورمان قابلیت رشد دارد که از این منظر ایران یکی از منابع غنی گیاهان دارویی محسوب می‌شود و استفاده از این ظرفیت باید به صورت یک فرهنگ در میان مردم جامعه نهادینه شود.

وی تأکید کرد: مسئولان باید تلاش کنند تا با توسعه زیرساخت‌ها برای تولید داروهای گیاهی و فرآوده‌های آن از این ظرفیت بزرگ استفاده کنند تا علاوه بر آن اشتغال، اقتصاد دانش‌بنیان کشور نیز رشد پیدا کند.

مدیر کل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت و درمان با بیان اینکه استفاده از داروهای گیاهی به نفع درمان و اقتصاد کشور است، افزود: ما هر چقدر بتوانیم بر روی مقوله کشت و تولید گیاهان دارویی و فرآورده‌های آن بیشتر کار کنیم این مسئله باعث معرفی کشور ما با عنوان یک صادرکننده بزرگ داروهای گیاهی در دنیا می‌شود و اقتصاد کشور نیز تحت تأثیر این مسئله از رشد چشم‌گیری برخوردار می‌شود.

وی گفت: ما باید در بحث صادرات داروهای گیاهی تأییدیه کشورهای خارجی را کسب کنیم تا امکان صادرات داروهای گیاهی ایجاد شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار