کودتای ستاره ها در دو و میدانی علیه رئیس فدراسیون

در پی بی مهری های اخیر فدراسیون دو و میدانی، ملی پوشان این رشته بیانیه ای را علیه کیهانی صادر کردند.

کودتای ستاره ها در دو و میدانی علیه رئیس فدراسیونبه گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، ورزشکاران دو و میدانی کاران که سرمایه های اصلی این رشته ورزشی محسوب می شوند، با بی مهری فدراسیون مواجه شده و هنوز آن طور که باید و شاید به دلیل بی توجی‌ها و بی برنامگی‌‌ها خود را برای قهرمانی آسیا آماده نکرده‌اند.

به دلیل همین بی توجهی‌ها جمعی از ملی پوشان در بیانیه‌ای ضمن بیان مشکلات خود خواستار رسیدگی به این وضع از سوی وزارت ورزش و جوانان شده‌اند.

بیانیه ملی پوشان دو و میدانی بدین شرح است؛

«نیروی انسانی در تمام دنیا مهمترین سرمایه هر سازمانی بوده و در فدراسیون‌ها و تیم‌های ورزشی هم ورزشکاران و مربیان این نقش را ایفا می‌کنند و در صورتی که توجهی به وضعیت تمرینی و معیشتی آنها نشود، قطعا آن فدراسیون با شکست و ناکامی روبرو خواهد شد.
 
فدراسیون دوومیدانی ایران هم از جمله سازمان‌هایی است که نیروی انسانی زیادی در خود دارد، اما آنچه که اهمیت دارد نحوه رسیدگی و توجه به آنها است که از دیرباز دچار مشکل بوده و این روزها بیش از همیشه نمایان شده است.
 
دوومیدانی کاران از جمله ورزشکاران محجوبی هستند که با وجود مشکلات مالی و کمبود امکانات همیشه از جان و دل مایه گذاشته‌ و هیچ گاه کم کاری نکرده‌اند؛ تا جایی که توانستند این رشته را در زمره رشته‌های مدال آور در المپیک ثبت کنند و تاریخ ساز شوند، اما متاسفانه بعد از این موفقیت‌ها توجهی که باید می‌شد، نشد و این روزها تصمیماتی در فدراسیون اتخاذ می‌شود که نه تنها چیزی از مشکلات ورزشکاران و مربیان کم نکرده، بلکه آنها را از مسیر اصلی خود برای موفقیت در مسابقات آینده دور کرده است.
 
مجید کیهانی، رئیس فدراسیون دوومیدانی در برنامه‌های انتخاباتی خود از آوردن اسپانسر به دوومیدانی و برگزاری لیگ پویا و با کیفیت خبر داد و مسئولان هیات‌ها نیز برهمین اساس به او رای دادند، اما هیچ یک از برنامه‌های وی تاکنون عملی نشده و کارهای غیر منطقی که صورت می‌گیرد این رشته را بیش از بیش به قهقرا برده و روز به روز وضعیت بدتر از گذشته میشود.
 
تامین مالی بودن یکی از مهمترین دغدغه‌های هر ورزشکاری است و قطعا نبود آن تمرکز او را برای تمرین و مسابقه از بین می برد، اما در فدراسیون فعلی که تصمیمات عجیب و غریب زیادی در آن گرفته می‌شود، تنها چیزی که اهمیت ندارد، آینده ورزشکاران است و مشخص نیست قطع شدن حقوق ورزشکاران با چه دلیل و منطقی بوده است. وقتی ورزشکاران لیگ قدرتمند ندارند و حقوقی هم به آنها پرداخت نمی‌شود که بتوانند از طریق آن خود را تامین کنند، چطور به آینده ورزشی خود امیدوار باشند و برای کشور افتخار آفرینی کنند؟ آیا مسئولی در فدراسیون پیدا می‌شود که یک روز بدون حقوق کار کند؟ آیا رئیس فدراسیون که سابقه‌ای در این رشته ندارد، یک روز می‌تواند تمرینات طاقت فرسای دوندگان، پرتاب کنندگان و پرشی‌ها را تحمل کند؟ کسانی که این شرایط را به وجود آورده‌اند چطور می‌توانند پیش وجدان خود پاسخگو باشند؟

با این وجود تمام فرزندان دوومیدانی ایران، علاوه بر نداشتن حمایت مادی، در حمایت های روحی و معنوی و حفظ جایگاه خود از سوی فدراسیون نیز دچار مشکل شده و با بدقولی و عدم برنامه ریزی مناسب و اجرای ناصحیح آنها آینده خوبی را متصور نیستند و علی رغم میل باطنی برای شرکت در اردوها و مسابقات آتی علاقه ای نشان نخواهند داد.

درخواست ما به عنوان جمعی از ملی پوشان دوومیدانی که دغدغه جدی این رشته را داریم از مسئولان وزارت ورزش و در راس آن مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش این است که تا دیر نشده تدبیری صورت بگیرد که خدایی ناکرده در آینده نه چندان دور حسرت روزهای از دست رفته خورده نشود.»
 
اسامی ملی‌پوشان:
 
محمد صمیمى: رکورددار جوانان پرتاب دیسک-نقره بازى‌هاى آسیایى-قهرمان دانشجویان جهان
 
کاوه موسوى: رکورد دار پرتاب چکش ایران-نقره بازى‌هاى آسیایى-شرکت در دو دوره المپیک
 
محمود صمیمى: قهرمان ارتش هاى جهان-نقره دانشجویان جهان-برنز قهرمانى آسیا-شرکت در المپیک-پرتاب دیسک
 
محمد ارزنده: رکورد دار پرش طول ایران-نقره قهرمانى داخل سالن آسیا-شرکت در دو دوره المپیک
 
على ثمرى: قهرمان بازى‌هاى ساحلى-پرتاب وزنه
 
پژمان قلعه نوعى: رکورددار جوانان پرتاب چکش- نقره جوانان آسیا- شرکت در المپیک
 
علیرضا مهرصفوتى: قهرمان جوانان آسیا- پرتاب وزنه
 
محمدجعفر مرادى: رکورد دار ماراتن ایران- برنز قهرمانى آسیایی -نقره بازی‌های ساحلی-نقره استکلهم ماراتن-شرکت در المپیک
 
لیلا رجبى: رکورددار پرتاب وزنه-نقره بازى هاى آسیایى-شرکت در دوره المپیک
 
مریم طوسى: رکورد دار ١٠٠-٢٠٠-٤٠٠متر ایران-قهرمان جایزه بزرگ آسیا-برنز ستارگان آسیا-قهرمان قهرمانى داخل سالن
 
سپیده توکلى نیک: رکورد دار پرش ارتفاع-پنجگانه و هفتگانه ایران-برنز جایزه بزرگ آسیا-نقره قهرمانى داخل سالن
 
الناز کمپانى: رکورددار ٦٠-١٠٠متر مانع ایران-برنز قهرمانى آسیا
 
همچنین این ملی پوشان در مرحله سوم اردوی تیم ملی دو و میدانی که از روز گذشته در تهران آغاز شده است شرکت نکرده اند و اعلام کرده تا زمانی که مشکلات دو و میدانی پابرجا باشد به هیچ عنوان در اردوهای تیم ملی دو و میدانی حضور پیدا نکرده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار