کرمان؛

واکسیناسیون بیش از 890 هزاردام در سیرجان

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان سیرجان از واکسیناسیون بیش از 892 هزار دام در سیرجان خبرداد.

واکسیناسیون بیش از 890 هزاردام در سیرجانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ علیرضا زینلی پورگفت: امسال بیش از 882 هزار راس دام سبک و 10 هزار راس دام سنگین علیه بیماری‌ها‌ در سیرجان واکسینه شدند.

وی با اشاره به اینکه شبکه دامپزشکی سیرجان از ابتدای امسال شش فاز اجرایی واکسیناسیون را به صورت رایگان در بخش‌های تابعه اجرا کرده است ، افزود: واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی در جمعیت بیش از 300 هزار راسی گوسفند و بز این شهرستان آغاز شده و طی این فاز بیشتر نقاط حساس و در معرض خطر به ویژه مناطق هم مرز با سایر شهرستان‌ها و استان‌ها مورد واکسیناسیون قرار می‌گیرند.

زینلی پور با بیان اینکه مبارزه با بیماری‌های دامی از مهم‌ترین رسالت و ماموریت دامپزشکی است، تصریح کرد: شهرستان سیرجان در این حوزه از مناطق عاری از بیماری است، اما با توجه به داشتن مرز مشترک چند‌ شهرستان و استان و خطر امکان انتقال بیماری از سایر مناطق در این عرصه نیاز به مشارکت بیشتر دامداران است.

وی خاطر نشان کرد: تب برفکی یکی از مهلک‌ترین بیماری‌های دامی شناخته شده است که باید در این عرصه دامپروران رعایت همه جوانب بهداشتی و قرنطینه‌ای را داشته باشند.

زینلی پور یادآورشد: دامداران باید در ضدعفونی و شست‌وشو محل‌های زخم‌های دام بیمار و اماکن دامی و مکان‌های تردد دام‌ها ‌توجه جدی کنند و همچنین از خرید و فروش دام بدون مجوز دامپزشکی خودداری شود.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار