افزایش سرعت ترخیص کالاها در گمرک

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و بهبود فرآیندهای گمرکی گفت: با اقدامات اخیر و حذف یک مرحله از فرآیند،حداکثر زمان بررسی و ارزیابی اسناد و کالا 4 روز طول خواهد کشید.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ،فیروزه خیالی مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و بهبود فرآیندهای گمرکی در خصوص بالارفتن سرعت ترخیص کالا از گمرک اظهار داشت: اقداماتی در جهت تسریع روند تشریفات و ترخیص کالاها در گمرک صورت گرفته که بر طبق آن کارشناسان خود میتوانند اظهارنامه ها را تائید کنند. بطوریکه تا قبل از این، اظهارنامه پس از بررسی برای روسای سرویس ارسال و به تائید می رسید که با صورت گرفتن این اقدام یک مرحله از فرآیند حذف می شود.

وی با اشاره به اینکه  در حال حاضر 50 درصد از اظهارنامه ها توسط سیستم انجام می شود، بیان کرد: حذف هر مرحله از فرآیند تاثیر مهمی در تسریع خدمات گمرکی دارد بطوری که کنترل اسناد توسط سیستم حدود یک ساعت بطول می انجامد و با توجه به اقدامات اخیر جهت تسریع تشریفات گمرکی و به شرط اخذ مجوزهای لازم اکنون بررسی اسناد و ارزیابی فیزیکی حداکثر 4 روز بطول می انجامد.

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و بهبود فرآیندهای گمرکی مهمترین دلیل تاخیر و توقف کالا در گمرک را عدم اخذ مجوزهای لازم دانست و عنوان کرد: باتوجه به  مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع برای اعطای مجوزها، نهادهای مجوز دهنده باید ظرف مدت 8 روز پاسخ خود را به گمرک ارائه دهند که این امر نیز منجر به تسریع روند بررسی ها و در نهایت ترخیص خواهد شد.

خیالی در پایان بیان کرد: روزانه 3 مرکز مسئولیت پایش و رصد را برعهده دارند و تلاش می شود تا مدت زمان خروج کالا از گمرک به حداقل رسانده شود.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار