دهخدا:برای حضور شمشیربازان دو تیم تکمیل را اعزام می کنیم

رئیس فدراسیون دانشجویی گفت:برای اعزام شمشیربازان در رقابت های یونیورسیاد دو تیم تکمیل بانوان و مردان را اعزام خواهیم کرد.

 محمد رضا دهخدا در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص فعالیت فدراسیون دانشجویی در رشته شمشیر بازی اظهار کرد: در رشته شمشیر بازی طی مذاکراتی که با رئیس فدراسیون شمشیربازی فضل اله باقرزاده داشتیم به نتایج ارزنده ای دست یافتیم و قرار شد برای حضور در مسابقات یونیورسیاد دانشجویی یک تیم از مردان و یک تیم از بانوان را در این رشته اعزام کنیم.زیرا در فدراسیون دانشجویی کمیته برابری جنسیتی داریم که کمک می کند تا در تمام مسابقات به صورت برابر ورزشکار اعزام شوند.
 
وی افزود:مسابقات قایقرانی در یونیورسیاد دانشجویی هر دو سال یک بار برگزار می شود در دوره قبل رقابتهای این رشته در گوانجو برگزار شد که ما شرکت کردیم اما امسال رقابتی برای این رشته در یونیورسیاد برگزار نمی شود.این رقابتها در سالهای زوج برگزار خواهد شد.
 
رقابتهای یونیورسیاد قایقرانی هر دو سال یکبار برگزار می شود
دهخدا در خصوص رشته قایقرانی و حضور ایران در رقابتهای دانشجویی این رشته خاطر نشان کرد:قایقرانی جزو رشته های یونیورسیاد محسوب می شود و مسابقات آن به صورت تابستانی و زمستانی برگزار می شود.این رشته که جزو یکی از رشته های المپیکی کشور است شامل 14 رشته است و مابقی رشته های این ورزش 7 تا هستند که کشور میزبان از میان بقیه رشته ها چند تا را برای برگزاری انتخاب می کند. 

درخواست خادم الشریعه را پذیرفتیم
وی در خصوص درخواست تحصیل سارا خادم الشریعه در دانشگاه تهران عنوان کرد: با درخواست وی موافقت شد در صورتی که اگر وی می خواست در رشته مد نظرش فعالیت کند باید سالها کلاس می رفت اما هم اکنون بدون دادن هزینه ای می تواند در یکی از بهترین دانشگاه های کشور تحصیل کند.
 
رئیس فدراسیون دانشجویی در خصوص همکاری همه دانشگاه ها با فدراسیون تصریح کرد:طبق قانون همان طور که وزارت علوم نماینده مجلس محسوب می شود می تواند پذیرش دانشجو داشته باشد و بر آن نظارت کند همچنین این وزارت خانه در خصوص کلیه سطوح بین المللی هم می تواند فعالیت داشته باشد بنابراین با توجه به اینکه ما در اعزام ها از بخش های مختلف کمک می گیریم موجب افتخار دانشجو است که در فعالیت های ورزشی دانشجویی همکاری کند.     

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار