گناوه ؛

برگزاری کارگاه آموزشی زندگی سالم در دوره سالمندی

کارشناس برنامه سالمندان شبکه بهداشت و درمان گناوه از برگزاری یک دوره آموزشی کارگاه آموزشی زندگی سالم در دوره سالمندی خبر داد.

برگزاری کارگاه آموزشی زندگی سالم در دوره سالمندی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ،  آسیه عباسی اظهار داشت: یک دوره آموزشی کارگاه آموزشی زندگی سالم در دوره سالمندی برای مددکاران سازمان بهزیستی و کمیته امداد توسط شبکه بهداشت و درمان گناوه برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: افزایش کیفیت زندگی توأم با سلامت در سالمندان و کاهش بار ناشی از بیماری‌ها و عوامل خطر از جمله مباحثی است که در این دوره، آموزش داده می‌شود.

کارشناس برنامه سالمندان شبکه بهداشت ودرمان شهرستان گناوه عنوان کرد: تغذیه به عنوان عامل تقویت‌کننده جسم، روح و موثر در حیات، ارزش بسیار زیادی دارد که همه باید این مهم را مد نظر قرار دهند.

وی ادامه داد: با افزایش سن نیاز به انرژی کاهش می‌یابد و این به علت بالا بودن سن و کمبود تحرکات جسمی و کم شدن انرژی اولیه بدن است، چرا که افراد مسن فعالیت‌های بدنی کمتری دارند و در نتیجه نیازمند غذای کمتری برای ثابت نگه داشتن وزنشان هستند.

عباسی تصریح کرد: توصیه می‌شود غذاهای کم‌حجم و غنی از مواد مغذی را بیشتر مصرف کنند و از مصرف شیرینی‌ها و چربی‌ها اجتناب کنند به طوری که تمامی نیاز‌های فرد به مواد مغذی تامین گردد.

وی عنوان کرد: با افزایش سن، میزان متابولیسم بدن افت می‌کند و فعالیت‌های بدنی به طرز چشمگیری کاهش می‌یابد که تمرینات بدنی منظم می‌تواند سبب افزایش حجم اکسیژن در قلب و ریه‌ها، افزایش استحکام عضلانی، تنظیم فشار خون، قند خون و نیز کاهش توده‌های چربی شود.


انتهای پیام / ش

  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.