مبارزه با فساد از الویت های اصلی سازمان امور مالیاتی

رئيس کل سازمان امور مالياتی کشور گفت: مبارزه جدی، قاطع و بی رحمانه با فساد جزو اولويت های سازمان است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان سيد کامل تقوي نژاد اظهار داشت: در سالی که با عنوان« اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری شده، اهميت درآمدهای مالياتی در نظام اقتصادی کشور به وضوح آشکار بوده و می بايد به سمتی حرکت کنيم که اداره کشور از طريق درآمدهای مالياتی صورت گيرد.

رئيس کل سازمان امور مالياتی کشور با بيان اينکه، ماليات نه تنها يک مقوله اقتصادی، بلکه يک مقوله اجتماعی نيز محسوب می شود، تصريح کرد: ماليات با زندگی و معاش مردم در ارتباط است و هنر ما اين است که بتوانيم اعتماد مردم را به نظام مالياتی جلب کنيم و در قبال مالياتی که اخذ مي کنيم، همه مسئولان به مردم بايد پاسخگو باشند.

وي اضافه کرد: ماليات جزو حقوق عمومی و بيت المال است و نبايد در وصول ماليات، غفلت کرد و از طرفی هم ماليات حق الناس است و بايد حقوق موديان را نيز محترم بشماريم.

تقوی نژاد، اعتماد به مردم را جزو اولويت های کليدی نظام مالياتی بر شمرد و گفت: تعامل با مردم و مودی مداری بايد سرلوحه اقدامات کارکنان نظام مالياتی قرار بگيرد.

وی با ذکر اين مطلب که ماليات يک فريضه است، عنوان کرد: نوع نگاه مردم به ماليات بايد تغيير کند و وقتی مردم نسبت به مزايا و اثرات پرداخت ماليات در جامعه آگاه شوند، قطعا با رغبت و طيب خاطر ماليات پرداخت خواهند کرد. 

رئيس کل سازمان امور مالياتی کشور با تاکيد بر اهميت فرهنگ سازی و تغيير نگاه مردم به مقوله ماليات گفت: امروزه مشارکت مردم در امر پرداخت ماليات از شاخصه ها و معيارهای مهم سنجش جوامع به شمار می رود. 

وی با بيان اينکه اکثر مردم به درستی به تکاليف مالياتی خود عمل مي کنند، گفت: در کنار رعايت احترام به موديان و برخورد مناسب با آن‌ها، بايد با کسانی که کتمان درآمد می کنند و يا مرتکب فرار مالياتی می شوند، مطابق قانون برخوردی قاطعانه داشته باشيم. 

تقوی نژاد در ادامه با تاکيد بر اينکه تحقق درآمدهای مالياتی بايد در کنار سلامت نظام مالياتی مورد توجه قرار گيرد، گفت: قاطبه کارکنان نظام مالياتی افرادی شرافتمند و پاکدشت هستند و اين عده کثير نبايد بگذارند افرادي معدود، حيثيت سازمان را خدشه دار سازند و بايد با آنها برخورد جدی داشته باشند و آنها را طرد کنند.

وی با بيان اينکه عدالت، جوهره دين اسلام است و مقوله عدالت همواره مورد تاکيد ائمه اطهار بوده، اظهار داشت: عدالت يک موضوع اجتماعی است و بايد در جهت برقراری عدالت مالياتی در جامعه حرکت کنيم. 

رئيس کل سازمان امور مالياتی کشور تصريح کرد: تمسک به قانون و اجرای قوانين و مقررات جزو اصول اساسی سازمان است و ما حق نداريم قوانين را مطابق ميل خود تفسير کنيم و بايد در جهت آگاه سازي مردم از حقوق خودشان گام برداريم.

تقوی نژاد، توجه جدی به شناسايی موديان جديد و واحديابی هاي موثر را از سياست های مهم سازمان برشمرد و گفت: اولويت سازمان در بخش تحقق درآمدها، مبارزه با فرار مالياتی است و نبايد افزايش ماليات ها را از طريق فشار بر موديان موجود تامين کنيم و همواره بايد شرايط اقتصادی جامعه و اوضاع مالي موديان را مدنظر قرار دهيم.


رئيس کل سازمان امور مالياتی کشور در ادامه به موضوع طرح جامع مالياتی اشاره کرد و گفت: اين طرح امسال به بهره برداری خواهد رسيد و با اجرای آن، گام مهمی به سمت عدالت مالياتی برداشته خواهد شد.

وی در پایان  گفت: جريان رسيدگی در سازمان بايد دچار يک تحول و انقلاب شود؛ ضمن اينکه رسيدگی ها لازم است با تکيه بر اطلاعات شفاف پرونده انجام گيرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار