گزارش ابتکار از روند رسیدگی به وضعیت تالاب هامون+اینستاپست

معصومه ابتکار با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود از اقدامات انجام شده برای مدیریت زیست بوم تالاب بین المللی هامون گفت.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ معصومه  ابتکار رییس سازمان محیط زیست کشور با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود به اقدامات این سازمان و ارایه گزارش در شورای عالی آب به ریاست دکتر جهانگیری اشاره کرد و از مشکلات مردم این استان از نظر تامین آب شرب که مورد بحث قرار گرفت نوشت.

وی نوشت:

"اقدام برای مدیریت زیست بومی تالاب بین المللی هامون این هفته در جلسه شورای عالی آب به ریاست معاون اول رییس جمهور، گزارشی از وضعیت آب استان سیستان و بلوچستان ارایه و مشکلات مردم این استان از نظر تامین آب شرب مورد بحث قرار گرفت. آقای جهانگیری با اشاره به تداوم تنش آبی در بعضی استان های کشور مانند فارس، خواستار تشکیل جلسه ای با حضور وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه کشور شد تا پیشنهادات و راهکارهای حل مشکل کمبود آب در این استان ها و راهکارهای تامین مالی برای اجرای این پیشنهادات را مورد بررسی قرار دهند و در جلسه آتی شورای عالی آب ارائه کنند. در این فرصت من پس از اینکه به وضعیت تالاب بین المللی هامون و آسیب ها و تهدیدات ناشی از معضلات محیط زیستی این تالاب برای مردم سیستان و بلوچستان، اشاره کردم، گفتم مطالعات مدیریت زیست بومی این تالاب انجام شده که باید در کارگروه تخصصی شورای عالی آب بررسی و پس از تصویب برای اجرا ابلاغ شود. این موضوع را پیگیری خواهم کرد تا این تالاب براساس اصول مدیریت علمی و با مشارکت مردم و همکاری سازمان های بین المللی و کشور همسایه افغانستان مدیریت شود."

گزارش ابتکار از روند رسیدگی به وضعیت تالاب هامون+اینستاپست

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار