صالحی در همایش بزرگداشت خواجوی کرمانی:

دانشنامه بزرگ کرمان تنظیم می‌شود

تنظیم دانشنامه بزرگ کرمان در آینده‌ای نزدیک انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید رضا صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم رونمایی از فراخوان همایش بزرگداشت خواجوی کرمانی در دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات با اشاره به توسعه فرهنگ ملی در فضای خارج از دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت‌های فرهنگی خوبی در خارج و داخل دانشگاه آزاد داشته است و در این مقطع مدیریتی علاوه بر تحولات مدیریتی در عرصه مسئولیت‌پذیری در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و رفتاری و تحولات علمی کشور کارهای خوبی صورت گرفته است.
 
وی بیان کرد: من به شخصه به کرمان علاقه وافری دارم و بسیاری از طرح‌های پژوهشی و باستان‌شناسی در این استان برگزار می‌شود و استان انگیزه بالایی برای پیشبرد انوع پروژ‌ه‌های فرهنگی دارا هستند.
 
صالحی ادامه داد: تنظیم دانشنامه بزرگ کرمان در آینده‌ای نزدیک انجام می‌شود و استان کرمان از ظرفیت بسیار بزرگ فرهنگی برخوردار است و این مسئله نشان‌دهنده این موضوع است که اهمیت حوزه آثار تاریخی شهر کرمان کمتر از استان‌های اصفهان و شیراز نیست.
 
وی ادامه داد: اگر کرمان در سطح ملی منطقه ‌ای و بین‌المللی بازشناخته شود و قطعا یکی از مقاصد اصلی توریست‌های داخلی و بین‌المللی است.
 
صالحی با بیان اینکه در شهر کرمان 10 منطقه توریستی و فرهنگی مهمی دارد، ‌افزود: شهر جیرفت با عنوان یکی از مناطق تمدن ایران است و اگر ما از منظر مردم‌شناسی بتوانیم زندگی اولیه بشر را در این شهر به اثبات برسانیم. در این زمان شهر جیرفت از نظر تمدن از بین‌النهرین جلو می‌افتد و این مسئله برای کشور ما بسیار حائز اهمیت است.
 
وی ادامه داد: ‌استان کرمان شخصیت‌های بسیار بزرگی را در خود پرورش داده است و با افتخار باید بگویم که خود لسان‌‌الغیب از خواجوی کرمانی الگوبرداری کرده است.
 
صالحی گفت: افتخار بزرگی نصیب دانشگاه آزاد شده است و ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا این مراسم به بهترین نحو برگزار شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.