گلستانی جم:مخالف دریافت حقوق ورزشکاران نیستم/دو و میدانی نمی تواند در آسیا نتایج مناسبی بگیرد

مربی دو و میدانی کشورمان گفت:من مخالف دریافت حقوق ورزشکاران نیستم اما معتقدم به افراد ملی پوش باید به طور عادلانه خرج و مخارج داده شود.

گلستانی جم:مخالف دریافت حقوق ورزشکاران نیستم/دو و میدانی نمی تواند در آسیا نتایج مناسبی بگیردبه گزارش خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، مادر ورزش‌ها یعنی دو ومیدانی این روزها حال خوشی ندارد. گروهی از دو ومیدانی کاران نورچشمی فدراسیون شده اند و گروهی دیگر جایگاهی ندارند و این دو دستگی سبب اعتراض و نوشتن بیانیه علیه فدراسیون شده است.

رشته دو ومیدانی که در المپیک لندن و ریودوژانیرو تعداد نفرات قابل توجهی داشته و حتی برای نخستین بار در المپیک 2012 لندن، رشته پرتاب دیسک به مدال نقره دست یافت، به جای تمرکز روی توسعه این ورزش و تفکر مدال‌آوری، در دام مشکلات بی‌شمار گرفتار آمده و با ادامه این روند امیدی به بهبود آن نیست.
 
در این مدت، وزارت ورزش و جوانان نیز به مشکلات ورزش‌های مدال‌آور واکنشی نشان نداده است تا روزها برای ورزشکاران آنها نومیدانه تر بگذرد؛ روزهایی که پیش از این وعده بهتر شدنش داده شده بود اما بعد از المپیک و در برنامه‌ریزی برای المپیک آینده هنوز غبار گرفته و مشخص نیست چند روز و چند ماه دیگر ثبات در تصمیم‌گیری و آرامش به ورزش‌های مادر بازمی‌گردد.

در حال حاضر شاید بتوان حسن تفتیان و حمیدرضا زور آوند را نام برد که بدون دغدغه و در آرامش کامل در ورزشگاه آفتاب انقلاب و آکادمی المپیک در حال تمرین هستند. البته پس از انتخاب "اوتانون گای" فرانسوی به عنوان مربی اختصاصی حسن تفتیان، دونده سرعت کشورمان قرار است 2 هفته دیگر عازم کشور خروس ها شود تا تمریناتش را پیش از شروع مسابقات قهرمانی آسیا در کمپ تمرینی آن کشور پیگیری کند.

احسان حدادی هم پس از آن که مصدومیتش برطرف شد در یک اقدام سنجیده و عاقلانه تصمیم گرفت هادی سپهرزاد رکورددار دهگانه ایران و دارنده چندین عنوان آسیایی را به عنوان مربی شخصی اش تا مسابقات قهرمانی جهان لندن برگزیند.

این پایان ماجرا نیست، چرا که سایر ورزشکاران معتبر کشورمان بدون مربی اختصاصی در حال گذراندن تمرینات شان هستند و مشخص نیست با این وضعیت ناامید کننده ای که فدراسیون دو و میدانی در پیش گرفته چه نتایجی را در مسابقات قهرمانی آسیا هندوستان و جهانی لندن کسب خواهد کرد؟

حال باید منتظر ماند و دید مسئولان فدراسیون دو ومیدانی چه تدبیری برای رهایی از برون رفت و زنده نگه داشتن امید در اردوی تیم ملی دو و میدانی کشورمان اندیشیده اند.

برهمین اساس سراغ روح اله گلستانی جم مربی تیم ملی دو و میدانی کشورمان رفتیم که وی به خبرنگار ما گفت: معتقدم فدراسیون دو و میدانی از ورزشکاران پرتاب دیسک،وزنه و چکش کمتر حمایت کرده است اما برای سایر ملی پوشان هزینه های زیادی را انجام داده است که متاسفانه نتایج مناسبی هم عاید ورزش کشور ما نشده است.

وی ادامه داد: دو و میدانی مختص این چند نفر نیست،چرا که افراد زیادی مشتاق حضور در دو و میدانی هستند اما به دلیل بی توجهی مسئولان به این رشته پایه و مادر ترجیح می دهند به جای حضور در این رشته به ورزش های دیگر روی بیاورند.

مربی دو و میدانی کشورمان گفت: من مخالف دریافت حقوق ورزشکاران نیستم،اما معتقدم باید به افراد ملی پوش به طور عادلانه خرج و مخارج داده شود.خود من نزدیک یک سال است که از فدراسیون هیچ حقوقی را دریافت نکرده ام اما مانند سایر ورزشکاران دوست ندارم با حاشیه و آبروریزی به پولم برسم.

وی تصریح کرد: دو و میدانی به هیچ عنوان دو و میدانی نمی تواند در مسابقات قهرمانی آسیا هندوستان نتایج خوبی را کسب کند.

گلستانی جم در پایان خاطر نشان کرد: معتقدم آوردن مربیان خارجی نمی تواند به نفع دو و میدانی کشورمان باشد چرا که این مربیان تمایلی به فعالیت با ورزشکاران کم نام و نشان ندارند و  این امر نمی تواند در آینده نتایج قابل قبولی را برای دو و میدانی کشورمان به همراه داشته باشد، تنها باعث هدر رفتن بودجه بیت المال می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار