اردبیل؛

صدور مجوز فعالیت برای ۹۹۸ طرح اشتغال خانگی در اردبیل

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: طرح کارآفرینی در قالب دوره آموزشی"شغل آینده من" در مدارس اردبیل اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ سیدیاور امامی در جلسه بررسی و تشریح عملکرد اداره کل تعاون و کار در حوزه اشتغال و کارآفرینی در اردبیل اظهار داشت: در 9 ماهه امسال از تعداد 9 هزار و 552 نفر متقاضیان جویای کار ثبت‌نام شده بالغ بر 2 هزار و 430 نفر در فرصتهای شغلی بخش خصوصی توسط موسسات مشاوره شغلی و کاریابی غیردولتی داخلی وارد بازار کار شدند.

وی در مورد بخش مشاغل خانگی گفت: در این مدت با همکاری دستگاههای متولی تعداد 998 فقره مجوز مشاغل خانگی در استان صادر شده و تعداد 449 فقره تسهیلات برای راه‌اندازی مشاغل خانگی به رشته شغلهای تعریف شده به عاملیت بانکهای ملی و صادرات پرداخت شده و در این زمینه این مدیریت با همکاری استانداری و دستگاههای متولی به منظور حمایت از تولیدات مشاغل خانگی نمایشگاهی در محل دایمی نمایشگاه بین‌المللی اردبیل برگزار کرده است.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل افزود: به منظور حمایت از سرمایه‌گذاری، انتقال تکنولوژی و استفاده از تخصص اتباع خارجی در زمینه نصب و راه‌اندازی ماشین آلات بنگاههای اقتصادی در 9 ماهه امسال 9 جلسه هیئت فنی اشتغال اتباع خارجی تشکیل شده و در این جلسات 23 فقره پروانه کار اتباع خارجی صادر و تعداد 8 فقره پروانه کار تمدید شده است.

امامی بیان کرد: به منظور توسعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی در جامعه به ویژه در بین دانشجویان، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و بیکاران جویای کار همکاری تنگاتنگی با اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان برای برگزاری 7 نشست توسعه اشتغال و کسب و کار در حوزه ICT توسط این مدیریت صورت گرفته که این روند ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ کار با رویکرد کارآفرینی و راهنمایی جوانان از مزدبگیری به کارآفرینی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: دو دوره آموزش کارآفرینی در مدارس سطح شهرستان اردبیل با عنوان شغل آینده من با استفاده از ظرفیتهای مراکز مشاوره، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی و بهره‌مندی از اساتید دانشگاهی متخصص در حوزه کارآفرینی برگزار شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.