لفاظی هموند در کویت: ایران همسایه‌ای مشکل‌ساز برای کشورهای منطقه است

رئیس خزانه انگلیس در اظهاراتی گستاخانه، ایران را به مشکل‌آفرینی برای کشورهای منطقه غرب آسیا متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه الانباء، رئیس خزانه انگلیس در سفر کوتاه خود به کویت در مصاحبه‌ای گفت ایران همسایه‌ای مشکل‌ساز برای کشورهای منطقه است، اما می‌توان با آن تعامل کرد. 

فیلیپ هموند در گفت‌و‌گو با این روزنامه به بیان دیدگاه‌های خود راجع به ارتباط با کویت و مسائل خاورمیانه از جمله توافق هسته‌ای ایران پرداخت. 

وی درباره چگونگی روابط انگلیس و کویت گفت: ما روابط تاریخی و عمیقی با کویت داریم و می‌توان آن را روابطی راهبردی توصیف کرد که بر اساس دوستی، اعتماد و احترام متقابل است و همکاری مشترک در تمام زمینه‌ها از جمله دفاعی، امنیتی، اقتصادی، سرمایه گذاری و تجاری را شامل می‌شود. 

رئیس خزانه انگلیس افزود: رهبران سیاسی هر دو کشور به تحکیم این روابط و پیشبرد آن به سوی افق‌های تازه‌ای از همکاری مفید بسیار تمایل دارند. پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ما تمایل بیشتری برای ایجاد رابطه‌های قوی با شرکا و متحدان خود در سراسر جهان داریم. 

وی افزود: اما درباره آینده روابط با کویت ما به شدت علاقه‌مند به توسعه این روابط هستیم به نحوی که هر دو کشور دوست از شرایط آن راضی باشند و سود ببرند و همکاری مشترک میان آن‌ها تقویت شود. 

هموند درباره هدف خود از سفر به کویت گفت: هدف اصلی من از سفر به کویت حفظ سطح عالی دیدارهای متقابل میان دو کشور دوست است. امیر شیخ صباح الاحمد ماه دسامبر گذشته با نخست وزیر انگلیس دیدار کرد و تعدادی از وزرای انگلیس هم به کویت سفر کردند. سفر من نیز در همین چارچوب و به منظور تاکید بر استقبال انگلیس از سرمایه‌ها و امور بازرگانی کویت و تمایل شدید به ایجاد فضای مناسب سرمایه‌گذاری‌های خارجی به ویژه بعد از گفت‌و‌گوهای جاری به منظور خروج انگلیس از اتحادیه اروپا انجام شده است. 

 رئیس خزانه انگلیس همچنین با اشاره به پایبندی کشورش به امنیت کویت و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس در اظهاراتی گستاخانه، گفت: «ایران همسایه‌ای مشکل ساز است، اما می‌توان با آن تعامل کرد.»

 وی در اظهاراتی مغرضانه افزود: «توافق هسته‌ای با ایران باعث کاهش احتمال دسترسی این کشور به «سلاح هسته‌ای» شد و منطقه خاورمیانه را از رقابت احتمالی بر سر به دست آوردن سلاح هسته‌ای دور کرد.»

هموند در بخشی دیگر از اظهاراتش اظهار امیدواری کرد آتش‌بس در سوریه گامی برای رسیدن به راه حل مسالمت‌آمیز بحران این کشور باشد. وزیر خارجه سابق انگلیس مدعی شد کشورش از هر تلاشی برای کاهش رنج و درد ملت سوریه استقبال می‌کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کاربرمیهمان
۱۰:۵۶ ۲۱ دی ۱۳۹۵
باسلام
باتوچه به سیاست های خصمانه استعمارگرپیردرموردایران چرااجازه می دهیداین کشوردرایران لانه جاسوسی داشته باشدچراسفارت این کشوردرایران را نمی بندیدوبااین کشورقطع رابطه نمی کنید.لطفاً این پیام رابه گوش مسؤلان برسانید. با تشکر
آخرین اخبار