توسعه ورزش همگانی یکی از برنامه های مورد تاکید نظام و دولت

وزیر ورزش و جوانان گفت: تلاشمان بر این است که از همه امکانات موجود هم در وزارت ورزش و جوانان و هم سایر دستگاه ها استفاده نموده و مردم را به انجام فعالیت های بدنی بیشتر تشویق کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در جلسه عقد تفاهمنامه همکاری بين وزارتخانه های بهداشت و ورزش و جوانان که صبح امروز در وزارت بهداشت اظهار داشت: این تفاهمنامه بر مبنای ۲ محور اصلی تحرک بدنی بیشتر و تغذیه سالم تر برای داشتن جامعه سالم استوار است.

وی افزود: برای تحقق مبانی اقتصاد مقاومتی استفاده از همه ظرفیت های اقتصادی کشور و افزایش بهره وری بیشتر را در نظر بگیریم که گسترش ورزش همگانی برای ایجاد سلامت و کاهش هزینه های بهداشت و درمان یکی از مهم ترین پروژه هایی است که باید با جدیت در وزارت ورزش و همه دستگاه هایی که به نوعی در مقوله ورزش همگانی مسئولیت و امکانات دارند، پیگیری شود. 

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه باید با هم‌افزایی در جهت افزایش تحرک بدنی بیشتر گام برداریم، 
بیان کرد: ما با افزایش ورزش بیشتر و  تحرک بدنی و با تاثیر ورزش بر فکر و تقویت آن می توانیم هزینه های بهداشتی و درمانی را کاهش دهیم.

سلطانی فر تصریح کرد: ورزش و تحرک بدنی بیشتر سلامت بیشتر بیماری کمتر و صرف هزینه های ملی کمتر شعار بسیار خوبی برای این جلسه خواهد بود.

وی تاکید کرد: توسعه ورزش همگانی یکی از برنامه هایی بوده که مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری همواره بر آن تاکید داشته و جزو برنامه های وزارت ورزش و جوانان بود که ما توانستیم با پیشنهاد آن از مجلس رای اعتماد بگیریم.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: اقتصاد ورزش در دنیا بزرگ است اما در کشور ما کوچک بوده و ما سعی داریم آن را فعال کنیم و سازو کاری فراهم نمائیم که افراد در این زمینه شرکت کنند و ظرفیت های جدیدی را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم نموده و ضریب بهره وری را بالا ببریم.

وی بیان کرد: وزارت ورزش قصد دارد بخش عمده ای از فعالیت خود را بر حل مشکلات جوانان معطوف کند و ورزش یکی از ابزارهای حل مشکلات جوانان است.

سلطانی فر یادآور شد: ما امیدواریم امضای این تفاهمنامه فصل جدیدی در ایجاد ارتباط و تعامل گسترده در هر دو دستگاه برای افزایش سلامت و ایجاد روحیه با طراوت در مردم ایجاد نمائیم.

ایجاد شرایط مناسب برای فعالیت های جسمی از راه های مهم افزایش سلامت جامعه
سلطانی فر وزیر ورزش در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به تاثیرات چشمگیر و گسترده ورزش و فعالیت های جسمی بر ایجاد سلامت بیشتر مردم در تمام دنیا، ما هم با توجه به سیاست های مهمی که دولت تدبیر و امید در جهت گسترش ورزش های همگانی و ایجاد شرایط سلامت بهتر و گسترش نظام سلامت در بین مردم است.

وی افزود: تلاشمان بر این است که از همه امکانات موجود هم در وزارت ورزش و جوانان و هم سایر دستگاه ها استفاده نموده و مردم را به انجام فعالیت های بدنی بیشتر تشویق کنیم. 

وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: مطمئن هستیم که یکی از مهم ترین راه های افزایش سلامت مردم ایجاد شرایط مناسب برای ورزش و انجام فعالیت های جسمی است که مطمئنا سبب کاهش هزینه های درمانی می شود و مطابقت دارد با محتوای تبیین شده توسط مقام معظم رهبری در خصوص مبانی اقتصاد مقاومتی است.

سلطانی فر افزود: در این تفاهمنامه در حقیقت تلاش شده که با وزارت بهداشت همکاری های گسترده و جدی تری داشته باشیم که با رویکرد فعالیت جسمی و بدنی بیشتر و تغدیه سالم و تاثیر مهمی که بر سلامت افراد در جامعه دارد.

وی تصریح کرد: امیدواریم با امضای این تفاهمنامه و به صورت دوره ای قرار هست میزان پیشرفت کارها را رصد کنیم در جهت گسترش فعالیت مردم تاثیر مثبتی داشته باشیم.
انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار