ساری،

تولید و صادرات 5هزارمیلیاردتومانی گل

تولید و صادرات گل و گیاهان زینتی در مازندران از مرز 5 هزار میلیارد تومان گذشت .

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، عزیزاله شهیدی فر معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی مازندران گفت:ارزش اقتصادی تولید و صادرات گل و گیاهان زینتی و آپارتمانی این استان به بیش از 5هزار میلیاردتومان رسید.

وی با بیان اینکه 300 هزار اصله گل و گیاه زینتی شمال کاج ، بنجامین ، آزالیا ، و غیره در استان تولید می شود افزود: هم اکنون در مازندران بیش از 4هزار نفر به صورت مستقیم و شمار زیادی نیز به طور غیرمستقیم در این بخش فعالیت دارند.

شهیدی فر، سطح زیرکشت و تولید گل و گیاهان زینتی در مازندران را بیش از 980 هکتار اعلام و اضافه کرد: از مقدار حدود 700هکتار فضای روباز و بقیه فضای بسته گلخانه ای است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی مازندران سطح زیر کشت محصولات زراعی و باغی در مازندران را 480هکتار اعلام کرد و افزود: با وجود آنکه کمتر از یک درصد از این مساحت استان به تولید و پرورش گل وگیاه اختصاص دارد، اما مازندران با همین مقدار سطح تولید بیش از هفت و نیم درصد تولید کشور را به خود اختصاص داده است.

شهیدی فر، با اشاره به اینکه هم اکنون حدود 50درصد گل های شاخه بریده و زینتی کشور توسط تولید کننده های مازندرانی تامین می شود، افزود: بهره گیری تولیدکنندگان گل وگیاه استان با دانش روز و مکانیزه کردن فرآیند تولید در شرایطی رقابتی بازارهای هدف خارجی یک اصل مهم و حیاتی است که بتوان حجم صادرات این بخش را در بازارهای بین المللی افزایش داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.