معاون اجتماعی وزارت بهداشت عنوان کرد:

700 هزار نفر در کشور به آلزایمر مبتلا هستند

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت یکی از راه‌های پیشگیری از ابتلا به آلزایمر در سالمندان را فعالیت ورزشی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۷۰۰ هزار بیمار آلزایمری در کشور داریم.

700 هزار نفر در کشور به آلزایمر مبتلا هستندبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛سید محمدهادی ایازی روز یکشنبه در نشست مشترک وزرای بهداشت و ورزش جوانان افزود: سهم وزارت بهداشت از موضوعات سلامت در جامعه حداکثر ۲۵ درصد است و مابقی آن در اختیار سایر دستگاه‌های دیگر است.

وی با اشاره به بند ۲ سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی از سوی رهبری، بر تحقق رویکرد سلامت همه‌جانبه و انسان سالم اشاره کرد و گفت: یکی از مسائل جدی در زمینه اجرای این بند از سیاست‌های کلی سلامت، تدوین سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر بوده است.

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت با اشاره به انجام ۲۲۰ نفر ساعت کار کارشناسی میان دو وزارتخانه بهداشت و ورزش و جوانان برای تهیه تفاهمنامه همکاری افزود: بر اساس یکی از بندهای این تفاهمنامه می‌بایست دبیرخانه سلامت در وزارت ورزش و جوانان ایجاد شود. همچنین ایجاد واحد مشاوره ورزشی در مراکز بهداشتی و درمانی از دیگر توافقات این تفاهمنامه است.

ایازی بر گسترش فضاهای ورزشی بانوان تأکید کرد و گفت: مشکل فقر حرکتی بانوان یکی از چالش‌های اصلی در حوزه سلامت است.

وی با اشاره به افزایش سن امید به زندگی در ایران، بر ضرورت تدوین برنامه‌هایی در جهت سلامت جمعیت سالمندان کشور تأکید کرد و گفت: می‌طلبد که تحرک سالمندان را افزایش دهیم.

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت با اعلام اینکه در حال حاضر ۷۰۰ هزار بیمار مبتلا به آلزایمر در کشور داریم، گفت: یکی از راه‌های پیشگیری ابتلا به آلزایمر در سالمندان، تحرک و فعالیت ورزشی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار