مروری بر عملکرد پرسپولیس در حوزه مدیریتی؛

تناقض در سن بازنشستگی از دریچه وزارت ورزش

سرخپوشان پایتخت در حالی صدرنشین لیگ برتر هستند که این موضوع مرهون ثبات مدیریتی است که می توان آنرا هدیه ای از سوی وزارت ورزش تلقی کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ سرخپوشان پایتخت در چند سال گذشته تغییر و تحولات مدیریتی زیادی داشتند و بی ثباتی باعث نتیجه نگرفتن آنها در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا شده بود اما آنها با مدیریت طاهری تاکنون نتایج خوبی در لیگ برتر گرفتند و قهرمان نیم فصل اول شدند. 

علی اکبر طاهری از خرداد ماه 94 که به عنوان سرپرست باشگاه پرسپولیس انتخاب شد هیچ وقت تصور نمی کرد که اداره باشگاه پرطرفدار پرسپولیس سخت باشد و با مسائل حاشیه ای دست به گریبان باشد. 

طاهری قبل از حضور در باشگاه پرسپولیس در یک شرکت خودرو سازی مشغول به فعالیت بود. براین اساس کمتر هواداری تصور می کرد که یک فرد اقتصادی بتواند تا حدودی در اداره باشگاه پرسپولیس موفق باشد. همه منتظر تغییر و تحولات کادر فنی در زمان روی کار آمدن طاهری بودند اما وی برانکو حفظ کرد و از پرسپولیس تیم منسجمی ساخت. 

یکی از خصوصیات بارز طاهری این است که خیلی اهل جار و جنجال نیست و کار خود را بدون هیاهوی رسانه ای انجام می دهد. همچنین از زمان روی کار آمدن طاهری کمتر مصاحبه ای از بازیکنان پرسپولیس شنیدیم که بابت مسائل مالی اعتراضی داشته باشند. 

به هر حال طاهری نقاط ضعفی هم دارد. وی به جای استفاده از پیشکسوتان از افرادی که مقبولیت در بین هواداران ندارند در پستهای کلیدی به کار برده است. 

ترکاشوند معاون اقتصادی باشگاه پرسپولیس و مسئول نقل و انتقالات سر و صدای هواداران را به علت خرید بازیکنان ضعیف اوکراینی درآورد. همین انتقاداتها به عملکرد ضعیف ترکاشوند باعث شد که مسئولیت نقل و انتقالات زمستانی به امام وردی داده شود. 

طاهری برای درآمدزایی همان راه رویانیان را می رود. همگان می دانند که رویانیان طرح سامانه هواداری در پرسپولیس اجرایی کرد و طاهری ادامه دهنده اجرای این طرح بود. 

یکی از نقاط ضعف طاهری این است که توانایی کنترل کردن برانکو ندارد و این مربی بدون در نظر گرفتن منافع باشگاه اظهاراتی انجام داد که دود آن بر چشم ملی پوشان پرسپولیس خورد. 

طبق قانون طاهری بازنشسته است و ادامه حضورش در پرسپولیس غیر قانونی است و وی حق امضا هم ندارد اما وزیر ورزش و جوانان به علت عملکرد خوب طاهری در پرسپولیس قصد دارد وی را در این تیم حفظ کند.براین اساس سلطانی فر به دنبال اخذ مجوز برای ادامه فعالیت طاهری در  پرسپولیس است.

این در حالی است که در مورد مشابه هاشمی رئیس فدراسیون تیر اندازی بد جوری مورد توجه وزارت است که زودتر بازنشسته شود. 

اعضای هیئت مدیره پرسپولیس هم تاکنون اقدام موثری برای باشگاه انجام ندادند و فقط هفته ای یک بار به حسب وظیفه جلسه ای می گذراند تا نشان بدهند که هنوز هستند. جعفر کاشانی و محمد رضا زادمهر دو پیشکسوت پرسپولیس در هیئت مدیره حضور دارند اما این دو عضو تاکنون نتوانستند از لحاظ فنی کمکی به پرسپولیس کنند. 

گل زاده رئیس یکی از فروشگاه های زنجیره ای برای ترزیق پول به باشگاه پرسپولیس آمد اما تاکنون یک ریال هم نتوانسته برای پرسپولیس در آمد زایی کند. حمید رضا گرشاسبی از طرف وزارت ورزش وارد باشگاه پرسپولیس شد اما وی نیز تاکنون کار مفیدی برای پرسپولیس نکرده است.  

به هر حال سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان از عملکرد اعضای هیئت مدیره پرسپولیس رضایت دارد و قصد خانه تکانی در هیئت مدیره ندارد. 

سرخپوشان پایتخت در نقل و انتقالات ابتدای فصل عملکرد خوبی داشتند و ثمره آن در اختیار داشتن 7 ملی پوش است اما تاکنون در نقل و انتقالات زمستانی نتوانستند بازیکنان مدنظر برانکو جذب کنند. 

آنها با خرید سامان نریمان جهان چشم بازار کور کردند چرا که این بازیکن در ماشین سازی عملکرد خوبی نداشت و در لیست بازیکنان برتر لیگ در رتبه 61 قرار دارد. 

به هر حال نظرات دو پیشکسوت پرسپولیس جویا شدیم که در ادامه از نظر خواهیم گذراند. 

ثبات مدیریت منجر به موفقیت پرسپولیس شده است

جعفر کاشانی رئیس هیئت مدیره پرسپولیس درباره این مطلب گفت: در حال حاضر ثبات مدیریت باعث شده که تیم پرسپولیس روند رو به رشدی داشته باشد و نتایج خوبی در لیگ برتر کسب کند. 

وی در ادامه عنوان کرد: طاهری کارش را به بهترین شکل انجام می دهد و وی فراتر از مدیرعامل است. پست ها به افراد شخصیت نمی دهند و طاهری تاکنون توانسته مصوبات هیئت مدیره اجرا کند و همه کارها به خوبی پیش می برد. 

رئیس هیئت مدیره پرسپولیس در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم وزیر ورزش و جوانان راهکاری در نظر بگیرد تا مشکل بازنشستگی طاهری برطرف شود. همچنین تا زمانی که پرسپولیس به باشگاه تبدیل نشود دچار مشکلات مالی و مدیریتی است. 

طاهری دوستان خود را به پرسپولیس آورد 

مرتضی فنونی زاده پیشکسوت پرسپولیس درباره این مطلب گفت: پرسپولیس از زمان مدیریت طاهری خوب نتیجه گرفته است اما این تیم در بخش پایه ها هنوز نتوانسته بازیکنان مستعد را به تیم بزرگسالان معرفی کند. 

وی در ادامه عنوان کرد: طاهری در یک شرکت خودرو سازی فعالیت می کرد و وی بعد از حضور در باشگاه پرسپولیس پستهایی را در این تیم به همکاران سابق خود داد. به هر حال وی مسئولیت آکادمی فوتبال پرسپولیس را به قنبرپور داد که سابقه درخشانی در فوتبال ندارد. 

پیشکسوت پرسپولیس در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم پرسپولیس با حمایت هواداران بتواند قهرمان لیگ برتر فوتبال شود و در لیگ قهرمانان آسیا هم نتایج درخشانی کسب کند. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار