سوابق آیت الله "هاشمی رفسنجانی" از زبان "حداد عادل" + فیلم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هر وقت صحبت از ایشان به میان می‌آمد انقلاب تداعی می‌شد و همین‌طور همه‌جا نقش آقای هاشمی دیده می‌شد.

سوابق آیت الله هاشمی رفسنجانی از زبان حداد عادل به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ غلامعلی حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام طی گفتگویی با بخش خبری 20:30 شبکه دو سیما و در پی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: قبل از هر سخنی باید درگذشت مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را به مقام معظم رهبری، ملت ایران و خانواده ایشان تسلیت عرض کنم.
 
وی افزود: این خبر به همان اندازه که ناگهانی بود، تکان‌دهنده و تأسف‌آور هم بود. نام هاشمی رفسنجانی با انقلاب همراه بود. هر وقت صحبت از ایشان به میان می‌آمد انقلاب تداعی می‌شد و همین‌طور همه‌جا نقش آقای هاشمی دیده می‌شد.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین تصریح کرد: کسانی که با تاریخ انقلاب قبل از پیروزی انقلاب آشنا هستند، از مبارزات ایشان چه زندان‌ها و شکنجه‌ها و چه سخنرانی‌ها و آثار قلمی مانند امیرکبیر، قهرمان مبارزه با استعمار و کتاب سرگذشت فلسطین را ایشان ترجمه کرده بود، آشنا هستند و در انقلاب هم که همه خبر دارند. نقش ایشان را در کنار امام و مقام معظم رهبری ایشان از افراد شاخص درجه اول انقلاب بودند و در شکل‌گیری شورای انقلاب و حزب جمهوری اسلامی و همچنین تشکیل مجلس خبرگان و قانون اساسی در همه صحنه‌ها ایشان نقش مؤثر داشتند.
 
حداد عادل بر همین اساس اضافه کرد: در نماز جمعه، مجلس و بعد هم جنگ در ریاست جمهوری و دوران سازندگی و پس از دوران ریاست جمهوری نقش داشتند و در اداره مجمع تشخیص مصلحت نظام هم ما سال‌ها در خدمت ایشان بودیم و از مدیریت ایشان استفاده می‌کردیم و درگذشت ایشان مایه تأسف بسیار است.
 
وی در خاتمه گفت: امیدوارم خداوند بر علو درجات ایشان بیفزاید و پایه‌های انقلاب اسلامی را که ایشان عمری برای آن تلاش و مبارزه کرد، روزبه‌روز محکم‌تر کند و این انقلاب را به آن اهدافی که امام و سایر مبارزان ازجمله مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در سر داشتند،‌ ان‌شاءالله برساند. بنده مجدداً این ضایعه را به ملت ایران، مبارزان و انقلابیون تسلیت عرض می‌کنم.

برای مشاهده فیلم اینجا کلیک کنید
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار