افشارزاده: لقب امیرکبیر شایسته مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بود

دبیر سابق کمیته ملی المپیک گفت: بدون شک لقب امیر کبیر شایسته مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بود.

بهرام افشارزاده در گفتگو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،در خصوص خاطرات شیرین خود با مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت:در ابتدا جا دارد خبر درگذشت ناگهانی یار دیرین امام و رهبری، جناب آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی را به رهبر معظم انقلاب و خاندان شریف، همسر عالیقدر، فرزندان، برادران و به همه بستگان داغدار ،ورزشکاران و ملت شریف ایران تسلیت عرض می کنم و برای روح بلند آن عزیز از دست رفته علّو درجات از درگاه حضرت احدیت خواستارم و باید بگویم لقب امیرکبیر امروز ایران شایسته او بود.

افشارزاده :لقب امیرکبیر شایسته مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بود

وی ادامه داد:تمامی صحبت ها ، بیانات ،چهره خندان مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی همیشه برای من خاطره بود و هر زمان که خدمت وی می رسیدم او با روی باز از ما استقبال می کرد.

مدیر عامل سابق باشگاه استقلال بیان کرد: اوایل انقلاب بود که با توجه به هماهنگی های صورت گرفته تیم های ورزشی حاضر در مجامع بین المللی دستخوش تغییرات کلی شدند و یکی از اساسی ترین کارهایی که کمیته ملی المپیک انجام داد تغییر لباس های ورزشی و انتخاب یک نوع پوشش خاص برای ورزش کشورمان بود که در نهایت برای تایید این مساله از مرحوم هاشمی رفسنجانی وقت ملاقات گرفتیم و در آن زمان وی رئیس مجلس بود که به اتفاق صلواتی نماینده اصفهان و مرحوم داوودی به خدمت آیت اله رفسنجای رفتیم .

افشارزاده :لقب امیرکبیر شایسته مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بود

افشارزاده افزود:در ملاقاتی که با مرحوم هاشمی رفسنجانی داشتیم ،وی طی صحبت های خود به ما اعلام کردند که درباره تغییرات آن چیزی که در فکر ماست را کنار بگذاریم و به آن چیزی که در مجامع بین المللی و کمیته بین المللی المپیک و همچنین ارگان های رسمی به آن می پردازند فکر کنیم و طبق اصولی که آنها دارند ما نیز قدم برداریم و طبق قانون عمل کنیم.

دبیر سابق کمیته ملی المپیک در ادامه بیان کرد:همچنین وی بر حضور بانوان در مجامع بین المللی تاکید زیادی داشتند و از ما خواستند تا امکاناتی فراهم شود تا آنها نیز با حضور در صحنه از امکانات بهره ببرند .مرحوم رفسنجانی در شکل گیری فدراسیون بین المللی بانوان کشورهای اسلامی کمک زیادی کردند و در همبستگی با کشورهای اسلامی نقش زیادی را ایفا کردند و با توجه به حمایت های وی بود که در زمینه بانوان با قدرت ظاهر شدیم.

افشارزاده :لقب امیرکبیر شایسته مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بود

افشارزاده بیان کرد:همچنین مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی از ما خواست سعی کنیم با کشور های دنیا ارتباط برقرار کنیم و در مجامع قوی و خوب ظاهر شویم تا به این ترتیب پا به پای آنها پیش برویم . از طرفی وی در برخی صحبت های خود به ما گفتند که با فدراسیون های بین المللی در هر زمان در ارتباط باشیم و از روسای این فدراسیون ها و کمیته ملی المپیک و همچنین شورای المپیک آسیا به ایران دعوت به عمل آوریم تا به این طریق بتوانیم با قدرت در مجامع حضور پیدا کنیم.

وی ادامه داد:با این وجود باید بگویم مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی به قدری برای ورزش مملکت و برای ما زحمت کشیدند که واقعا باید قدردان وی بود و حتی طی دوره ای وی خوان آنتونیو سامارانش رئیس کمیته بین المللی المپیک را به ایران دعوت کرد تا به این ترتیب ما بتوانیم بیشتر با مجامع بین المللی هماهنگ شویم . به طور کلی وی در مورد مسائل ورزش حساسیت خاصی را به خرج می داد و تنها صحبت هایش این بود که حضور ما در مجامع پر رنگ تر شود و بتوانیم به جایگاه ویژه ای برسیم . حتی در دوره وی خیلی از افراد ورزشی ما توانستند به جایگاه های خوبی ارتقا پیدا کنند.

افشارزاده :لقب امیرکبیر شایسته مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بود

افشارزاده در پایان خاطر نشان کرد:مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی همیشه با روی باز پذیرای ما بود و وی با تمامی کشور ها و کل دنیا آشنا بودندو همیشه ارتباط های دنیا را درک می کردند و در تمام مواقع با روی باز پذیرای مهمانان ما از کشور های خارجی بودند و ما نیز در اکثر مواقع برای مشورت به خدمت وی می رسیدیم تا از نصایح مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی استفاده لازم را ببریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار