پردیس «آزادی» موقعیت ویژه‌ای در فروش فیلم‌ها دارد

كارگردان فیلم «مهریه بی بی» تاكید كرد: پردیس آزادی یكی از مجموعه‌هایی سینمایی خوب است كه فروشش كمك بزرگی به سینمای ایران و فیلم‌سازان می‌كند.

پردیس «آزادی» موقعیت ویژه‌ای در فروش فیلم‌ها دارد
به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، اصغر هاشمی گفت: ثابت شده است اگر تماشاگر سینما درباره یك فیلم اطلاعات كافی داشته باشد به این معنا كه تبلیغات فیلم كافی بوده باشد و درباره آن اطلاع‌رسانی شده باشد، نسبت به آن فیلم اقبال نشان می‌دهد. تماشاگر تمایل دارد فیلم‌ها را در سالن‌های خوب و استاندارد تماشا كند. پردیس‌ها در سال‌های اخیر ثابت كرده‌اند بالای نود درصد فروش فیلم‌ها از آن این سینماهاست، در نتیجه سالن مناسب و سالنی كه مخاطب به‌راحتی به آن دسترسی داشته باشد، می‌تواند در فروش فیلم و استقبال مردم موثر باشد.  
 
هاشمی با اشاره به تاثیر سالن خوب و مناسب در اقبال مخاطبان به تماشای فیلم گفت: سالن خوب و اطلاع رسانی می‌تواند مخاطب را جذب سینما كند. حتی ممكن است فیلمی ضعیف باشد اما رفتن تماشاگر به پردیس‌ها مانع استقبال مخاطب از سایر فیلم‌ها نمی‌شود. پس سالن خوب یكی از فاكتورهای مهم در جذب مخاطب است.  
 
كارگردان فیلم «مهریه بی بی» روند سالن‌سازی در كشور را كند توصیف كرد و افزود: متاسفانه روند سالن‌سازی در كشور ما چندان رضایت بخش نیست و تعداد سالن‌های سینما كفاف جمعیت را نمی‌دهد. بعضی موارد این سالن‌ها در مكان‌هایی هستند كه برای خانواده امكان دسترسی راحت ندارند.  
 
این نویسنده و كارگردان گفت: تماشاگران فیلم‌های ما جوانان و خانواده‌های جوان هستند كه طبعا شاغل بوده و وقت زیادی برای در رفت و آمد بودن ندارند. در كلان شهرها جابه‌جایی وقت‌گیر و سخت است و پیدا كردن جای پارك برای خودرو تبدیل به معضل شده است. باید زمان سالن سازی به این موارد هم توجه داشت. متاسفانه بسیاری از تماشاگران بالقوه فیلم‌ها به این دلایل از رفتن به سینما منصرف می شوند.  
 
هاشمی از پردیس سینمایی آزادی به عنوان یكی از مجموعه‌های خوب فرهنگی یاد كرد و گفت: پردیس آزادی یكی از پردیس‌های خوب سینمایی در تهران است اما این پردیس هم مشكل مكانی را دارد و رفتن به این منطقه از شهر سخت و وقت گیر است. جای پارك اطراف این پردیس آنقدر كم است كه همه با معضل جای پارك مواجه هستند و اغلب تماشاگران این سالن به سئانس‌های نیمه شب اقبال نشان می دهند كه ادارات دولتی اطراف این سالن تعطیل شده باشند و شاید بتوان جای پارك پیدا كرد.  
 
وی افزود: پردیس آزادی یكی از مجموعه هایی سینمایی خوب است كه فروشش كمك بزرگی به سینمای ایران و فیلم‌سازان می‌كند.   
 
كارگردان فیلم «مجردها» در پایان گفت: یكی از دلایل كند بودن روند سالن سازی نبود سوددهی است. اما ساخت پردیس‌ها باسرعت خوبی همراه است، ساخت این سالن‌ها در واقع بعد تجاری دارد و برای سازنده مقرون به صرفه است. سود اقتصادی حاصل از این پردیس‌ها در ابعاد تجاری آنقدر زیاد است كه بخش فرهنگی حتی اگر چندان سودآور نباشد مسئله‌ساز نیست.


انتهای پیام/


 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.