ساری،

راستی آزمایی کار 43 هزار قالیباف

۴۳ هزار قالیباف در مازندران شناسایی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید علی اصغر محمودی مدیرکل تامین اجتماعی مازندران در هفتمین جلسه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده مازندران با اشاره به ثبت ۴۳ هزار نفر به عنوان قالیباف در مازندران گفت: اگر این افراد قالیباف واقعی بودند می توانستیم همه کوچه و خیابان استان را فرش کنیم در حالیکه تنها صرف داشتن دار قالی ملاک بافنده بودن نیست زیرا نمونه هایی داشتیم که چند نفر با یک دار قالی بیمه شده بودند.

وی افزود: برنامه دولت در این حوزه قطع بیمه افراد متخصص و شاغل در این حرفه نیست، بلکه اعلام کرد در این بخش راستی آزمایی صورت گیرد.

محمودی افزود: بر این اساس ما نیز در استان بر طبق راست آزمایی، قالیبافان واقعی استان را شناسایی کردیم.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران گفت: طبق راست آزمایی انجام شده از بین یک میلیون و 200 هزار نفر دارنده بیمه قالیبافی، ۱۴هزار نفر شناسایی که بیمه آنها قطع شد در عین حال قالیبافان واقعی جایگزین شدند.

محمودی افزود: اگر در این بین فردی ادعا می کند که بافنده است و بیمه اش قطع شده برای بررسی مجدد مراجعه کند تا مشکلش مرتفع شود.

وی گفت: بر اساس برآورد و آمار صنایع فرش ایران ، ۲۲ هزار نفر بافنده فرش در مازندران وجود دارد حال آنکه بیمه شدگان این بخش فراتر از این آمار است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار