یاسوج؛

تکمیل طرح‌های نیمه تمام علوم پزشکی استان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تکمیل طرح‌های نیمه تمام از اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛   سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تکمیل طرح‌های نیمه تمام و بهبود استانداردهای کیفی حوزه درمان را از مهم‌ترین اولویت‌های کاری خود در این دانشگاه عنوان کرد.

دکتر اورنگ ایلامی در برنامه زنده تلوزیونی پیک سلامت از شبکه استانی دنا گفت: در سال های اخیر همت دولت بر بهبود وضعیت سلامت مردم متمرکز شده بود و در این راستا، تلاش های زیادی انجام شد که اثرات خوبی را در سلامت مردم داشته است.

وی کاهش آمار درخواست سزارین و تشویق به زایمان طبیعی را از برنامه‌هایی دانست که در طرح تحول نظام سلامت دنبال می‌شد و ادامه داد: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون حدود ۲۰ هزار زایمان رایگان در بیمارستان‌های استان انجام شد و سرازینِ بار اول از ۲۹ درصد به ۱۹ درصد کاهش یافت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد به بهبود شاخص تعیین تکلیف زیر ۶ ساعت بیماران اورژانس اشاره داشت و گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان، این شاخص از ۵۰به ۸۵ درصد رسید که رقم مطلوبی است.

ایلامی کاهش اعزام بیماران به خارج از استان را از دیگر دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت عنوان کرد و افزود: حدود ۷۰ درصد پزشکان متخصص و فوق تخصص استان در قالب "برنامه ماندگاری" تمام وقت هستند که متعاقب آن اعزام به خارج از استان از ۱۱٫۵ نفر در هر یک هزار بیمار به ۶٫۵ نفر در هر یک هزار بیمار کاهش یافت.

وی در ادامه به اولویت‌های کاری خود در دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد اشاره داشت و ادامه داد: یکی از معضلاتی که از گذشته با آن مواجه بودیم، ضعف در زیرساخت‌های درمانی، کمبود و یا فرسوده بودن فضاهای درمانی استان بود که بر این اساس، تکمیل طرحهای نیمه تمام از جمله بیمارستان‌های جدید استان و طرح‌هایی مانند سلف سرویس و کتابخانه دانشکده پزشکی یکی از مهم‌ترین اولویتهای ما در دانشگاه علوم پزشکی خواهد بود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد توسعه آموزشی تحصیلات تکمیلی را از دیگر برنامه‌های پیش رو عنوان و گفت:در سال‌های گذشته تلاش‌های زیادی در این خصوص انجام و توسعه رشته های تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا شروع شد.

ایلامی با بیان اینکه هم‌اکنون ما در چهار رشته تخصصی داخلی،اطفال،جراحی عمومی و زنان دستیار تخصصی داریم افزود: در رشته‌های متعددی هم کارشناسی ارشد داریم و توسعه رشته‌های دکترای تخصصی در سایر رشته‌ها مثل بیهوشی و روانپزشکی هم در دست اقدام است.

وی با اشاره به اینکه یکی از طرح‌های در حال اجرا در حوزه بهداشتی تشکیل و راه‌اندازی پرونده الکترونیک سلامت (سامانه سیب) است، ادامه داد: تاکنون حدود ۶۲۱ هزار نفر از مردم استان معادل ۸۷ درصد در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد حدود ۲۳۶ هزار نفر خدمات دریافت کرده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حدود ۳۱۲ هزار مورد خدمت به این افراد ارائه شده گفت: در شهرهای کوچک اطلاعات کامل شده، اما در شهرهای بزرگ استان نیاز است مردم به پایگاه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کرده و اطلاعات خود را ثبت کنند.

ایلامی بهبود استانداردهای کیفی حوزه درمان را از دیگر اولویت‌های کاری خود عنوان کرد و افزود: حوزه درمان استان از نظر کمیت تعداد متخصصان بهبود یافته و هم اکنون باید دنبال کیفی سازی و بهبود استانداردها باشیم و در این راستا بتوانیم از رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی موجود در استان با تأمین امکانات و تجهیزات موردنیاز حداکثر بهره را ببریم.

وی از ساماندهی کلینیک‌های تخصصی و فوق تخصصی استان خبر داد و ادامه داد:در مرکز استان کلینیک تخصصی و فوق تخصصی ۵ طبقه یاسوج جزء طرح هایی است که در مراحل پایانی قرار داشته و با متمرکز شدن همه کلینیک‌ها، کیفیت خدمات و دسترسی مردم به صورت قابل توجهی بهبود می‌یابد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تأسیس دانشکده دندانپزشکی در شهر یاسوج را از اقدامات خوب صورت گرقته دانست و با اشاره به مشکلات این دانشکده، گفت: ساختار فیزیکی این دانشکده جزء اولویت‌های ما خواهد بود و همچنین جذب نیروهای تخصصی دندانپزشکی و تبدیل وضعیت آنها به صورت هیئت علمی‌های رسمی و پیمانی از دیگر برنامه‌های پیش رو است.

ایلامی با بیان اینکه در مجموعه این دانشگاه جای رشته داروسازی خالی است افزود: امیدواریم بتوانیم مجوز ساخت دانشکده داروسازی را در دریافت کرده و درسال‌های آتی شاهد راه‌اندازی این رشته در دانشگاه علوم پزشکی استان باشیم.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.