سردار رشید در جمع خبرنگاران:

تصمیمات آیت‌الله هاشمی در جنگ باعث شکست دشمن می‌شد

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا گفت: تصمیمات آیت‌الله مرحوم هاشمی در جنگ باعث شکست و کور شدن دشمن می‌شد.

تصمیمات آیت‌الله هاشمی در جنگ باعث شکست دشمن می‌شدبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار غلامعلی رشید فرمانده  قرارگاه مرکزی  خاتم الانبیا در حاشیه مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در جمع خبرنگاران با اشاره به ویژگی‌های آن مرحوم اظهار داشت: ایشان شخصیت جامعی بودند که در همه عرصه‌های دفاعی امنیتی، سیاست خارجی، اقتصادی و فرهنگی مسئولیت‌های بسیار مهمی را بر عهده گرفته و صاحب تفکر بود.

وی در ادامه تصریح کرد: ایشان در عرصه‌های سیاست خارجی مسلط و آگاهی لازم داشت و ما شاهد تحلیل‌های بسیار قوی در عرصه جهانی و منطقه‌ای از ایشان بودیم و در عرصه اقتصادی نیز در دوران جنگ که هنوز رئیس جمهور نشده بود افکار و ایده‌های بسیار بلندی در این عرصه داشت.

سردار رشید با اشاره به تفکرات اقتصادی و فرهنگی مرحوم آیت‌الله هاشمی گفت: بعد از دوران ریاست جمهوری یکی از مهمترین دغدغه‌های ایشان مسائل اقتصادی و معیشت مردم بود و در زمینه فرهنگی نیز یک روحانی حقیقی و یک محقق و نویسنده بود که جامعه را به خوبی می‌شناخت.

وی در ادامه با اشاره به خاطرات خود با مرحوم هاشمی در عرصه دفاعی امنیتی اظهار داشت: مرحوم آیت‌الله هاشمی به نیابت از امام فرماندهی همه رزمندگان اسلام را برعهده داشت و بخش زیادی از خاطرات ما مربوط به آن دوران است و به یاد دارم که در روز 18 دی در عملیات کربلای 5 ما در جنوب غرب اهواز و قرارگاه خاتم‌الانبیا جمع شدیم.

سردار رشید افزود: برای عملیات کربلای 5 که یکی از بزرگترین عملیات‌های ما بود مرحوم آیت‌الله هاشمی تصمیم‌گیری کرد تا در آن شب تاریخی که تا ساعت 2 بامداد طول کشید همه ما فرماندهان به فکر بلند و قدرت تصمیم‌گیری ایشان پی ببریم.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا در پایان تصریح کرد: همه فرماندهان ارتش و سپاه معتقدند که در عرصه دفاع و امنیت در طول هشت سال دفاع مقدس مرحوم هاشمی فرماندهی بسیار شجاع و باهوش و صاحب تدبیر بود و به گونه‌ای تصمیم می‌گرفت که باعث شکست و کور شدن دشمن می‌شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Saudi Arabia
حسین
۰۱:۲۰ ۲۱ دی ۱۳۹۵
کاملا درست میفرمایند
آخرین اخبار