معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری عنوان کرد؛

فروش 30 هزار میلیارد تومانی شرکت‌های دانش‌بنیان/ حمایت دولت از استارت‌آپ‌های دانشگاهی


معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: شرکت‌های دانش بنیان 30 هزار میلیارد تومان در سال فروش دارند و من امیدوارم اعتبار نیم درصدی از کل بودجه عمومی کشور در سال 96 برای ارائه خدمات بهتر به این معاونت اختصاص یابد.


سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌های دانشجویی اظهار داشت: شرکت‌های دانش بنیان دانشگاهی هم اکنون در وضعیت بسیار خوبی به سر می‌برند و این شرکت‌ها با اتکا به ایده و تفکر جوانان نخبه مشغول به فعالیت هستند و تولیدات فناور بسیاری را تولید کرده‌اند. 
 
وی بیان کرد: نیرو انسانی بهترین سرمایه کشور است و امروزه دیگر با پول نقد نمی‌توان کشور را اداره کرد و همه ما باید سعی کنیم از خلاقیت جوانانمان به اندازه کافی استفاده کنیم. 
 
ستاری ادامه داد: شرکت‌های بزرگی مثل ماکروسافت بدون هیچگونه پشتوانه تولید تاسیس شده و هم اکنون یکی از پر درآمدترین شرکت‌های دانش بنیان در دنیا محسوب می‌شود. 
 
وی افزود: شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌های دانشگاهی از رشد قابل توجهی برخوردارند و امروزه هوش تولیدات آنها مبلغی در حدود 30 هزار میلیارد تومان در سال است. 
 
وی عنوان کرد: من امیدوارم تخصیص اعتبار نیم درصدی از بودجه عمومی کشور به معاونت علمی به طور کامل تصویب شود تا با ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان بتوانیم در جهت تجاری‌سازی محصولات داخلی گامی بلندی برداریم. 
 
وی تاکید کرد: استارت‌آپ‌های دانشگاهی به عنوان شرکت‌های دانش بنیان کوچک در حال رشد روزافزون هستند که این شرکت‌ها با حمایت مسئولان به زودی می‌توانند کالای داخلی فناور را تولید کنند و با بازارهای هدف داخلی و بین المللی را به دست گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار